וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיתול דולף - קמפיין השווה מיליונים הולך

עדי דברת-מזריץ

14.3.2011 / 9:30

לאחר שהאגיס השיקו קמפיין בשווי של 30 מיליון שקל, התברר כי ישנה דליפה בחיתולים שאף הובילה צרכנים לקרוא לחרם, ולפי רשתות שיווק, לירידה של 20% במכירות המותג

ברשתות השיווק והפארם מדווחים על ירידה במכירות חיתולי האגיס של חוגלה קימברלי בחודשיים האחרונים בעקבות תקלה בקו הייצור של החיתולים מכותנה אורגנית שהשפיעה על אופן קיפול דפנות החיתול ונזילות.

"האגיס בירידה של יותר מ-10% במכירות החודש לעומת החודש המקביל בשנה שעברה", אמר גורם בכיר באחת מרשתות השיווק. "מתחילת השנה, אז הושקו החיתולים החדשים שלהם, האגיס בירידה של יותר מ-20%". לדבריו, המבצעים הרבים בקטגוריית החיתולים הביאו לירידה גם במכירות של "טיטולים", המותג הזול יותר מבית חוגלה קימברלי, שכן אנשים יכולים להרשות לעצמם לקנות מותגים יקרים יותר כמו האגיס של חוגלה קימברלי או פמפרס של פרוקטר אנד גמבל. "הרבה לקוחות שלנו התלוננו בפני חוגלה קימברלי בחודשיים האחרונים וגם אנחנו פנינו אליהם בנושא. כתוצאה מכך, המכירות שלהם בחודשיים האחרונים נמוכות יותר והיו לקוחות שלהם שעברו לקנות פמפרס. עם זאת, לא מדובר בכמות היסטרית של לקוחות", אומר גורם בכיר ברשת שיווק אחרת. לדבריו, "יש סיכוי גדול שמי שעבר לפמפרס גם יישאר לקוח של המותג גם בעתיד. פגשתי צרכנים שאמרו לי שזה מה שיעשו. המבחן האמיתי של האגיס הוא בחודש הקרוב, שנראה אם הבעיה באמת תוקנה".

ביום חמישי האחרון הודיעה חוגלה קימברלי על תקלה שעלולה לגרום לנזילות בחלק מהחיתולים עם כותנה אורגנית, בעיקר בחיתולים במידה 4+. מהחברה נמסר כי "מדובר בתקלה טכנית שהתרחשה במהלך תחילת הייצור של קו המוצרים החדש של החיתולים מכותנה אורגנית, שהושק בתחילת ינואר, שהשפיעה בחלק מהמקרים על אופן קיפול דפנות החיתול, כך שבמקרים מסוימים עלולה היתה לגרום לנזילות. מקור התקלה אותר והיא תוקנה".

לקוחות לא מרוצים

ההשקה של סדרת החיתולים "האגיס אורגניק קוטון" - חיתול בעל מעטפת רכה שמכיל כותנה אורגנית, שהחליף חיתולי האגיס פרידום של החברה - באה אחרי שפרוקטר אנד גמבל השיקו בקיץ את חיתול הפרימיום פמפרס פרימיום קר. חוגלה קימברלי, שמחזיקה בכ-70% מקטגוריית החיתולים, המגלגלת כ-600 מיליון שקל בשנה (האגיס כ-53%, טיטולים כ-16%), השקיעו בהשקה לא פחות מ-30 מיליון שקל, בפיתוח מוצר שארך למעלה משנה.

"עבדנו על ההשקה הרבה מאוד זמן אבל בכל השקה יש תקלות נקודתיות על הקו. עשינו עשרות בדיקות, גם אנחנו וגם קימברלי קלארק העולמית וזה דבר שיכול לקרות", אמרה מאיה הייזן, סמנכ"לית השיווק של חוגלה קימברלי. הייזן הסבירה כי התקלה היתה קשורה באופן קיפול הדפנות שאמורות למנוע נזילות מהחיתול. "כרגע תיקנו את התקלה ואנחנו עסוקים בלקיחת אחריות מול האמהות ומובן שנשלים בהמשך הליכי הפקת לקחים כמו כל חברה גדולה ורצינית".

בפייסבוק נפתחו כמה קבוצות סביב הנושא, כמו "חרם צרכנים על האגיס", "להחזיר את החיתולים הקודמים של האגיס כי החדשים על הפנים" ו"גם אני מאוכזב מחיתולי האגיס החדשים". בנוסף, בעמוד של רשת סופר-פארם בפייסבוק אפשר למצוא תגובות שפירסמו לקוחות לא מרוצים, כמו "מה יהיה עם האגיס? עדיין ממתינה מהם לתשובה. יש לי שמונה חבילות פגומות שקניתי אצלכם".

"נתח השוק יציב"

בחוגלה קימברלי מוסרים בינתיים כי "נתח השוק יציב", ומקווים כי התקלה לא תשפיע על המכירות לטווח הרחוק. "אמא שחווה נזילה באופן עקבי היא לא אמא מרוצה ולכן אנחנו מוודאים שיבינו מה קרה ומחליפים המוצר הפגום תמורת שתי אריזות", מסרה הייזן. "אולי ברמה הרגעית נאבד לקוחות אבל בטווח הרחוק רק נצמח. ברגע שאמהות יבינו שהיתה תקלה ויכירו ביתרונות החיתול שלנו, המכירות רק יעלו".

התלונות על החיתולים החדשים החלו להגיע לפני כחודשיים. בנוסף, נטען כי תקלה קיימת גם במידות נוספות. כבר בסוף דצמבר נפתחה עצומה אינטרנטית תחת השם "לא להורדת טיטולי האגיס הישנים מהמדפים", שעליה חתומים יותר מ-1,000 איש. "השתן עובר ומרטיב את המכנס, מה שלא קורה בסדרה הישנה. הספיגה נחלשה וגוף התינוק נרטב ומגורה, מה שלא קרה בסדרה הישנה", נכתב בעצומה.

"היו תלונות על נזילות גם במידות אחרות, אך בעיקר על 4+. לקח לנו זמן לעלות על הבעיה כי היו המון תגובות חיוביות של צרכנים וזו היתה בעיה נקודתית בלבד", הסבירה הייזן מדוע לקח לחברה חודשיים לאתר את התקלה ומסרה כי השקת הסדרה החדשה במקום הישנה נובעת מהיות האגיס מותג מוביל. "אנחנו המותג המוביל בשוק ומצופה מאיתנו לחדש ולשפר ועבדנו מאוד קשה כדי להביא את החיתול הכי טוב שיש. יש פה חיתול חדש, שלא רק מכיל כותנה אורגנית, אלא טוב יותר בכל המכלול, עם מעטפת רכה יותר, גזרה שמתאימה אופטימלית למבנה הגוף של התינוק ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully