וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס מזהירה: "יפן נמצאת על סף משבר תקציבי"

סוכנויות הידיעות

14.3.2011 / 10:25

סגן נשיא בכיר במודי'ס: "המשקיעים עשויים לאבד אמון ביכולתה של הממשלה לעמוד בחובותיה"



יפן "תימצא על סף משבר תקציבי" אם המשקיעים יאבדו אמון ביכולתה של הממשלה לעמוד בהתחייבויותיה בעקבות רעידת האדמה והצונאמי שחל בעקבותיה וידרשו פרמיית סיכון גבוהה יותר על האג"ח הממשלתיות של המדינה - כך הזהירה היום סוכנות הדירוג מודי'ס.



טום ביירן, סגן נשיא בכיר במודי'ס, אמר היום כי "רעידת האדמה עשויה להאיץ את המשבר התקציבי ביפן, אלא אם המפלגות הפוליטיות ביפן יונעו לטפל גם באתגרים התקציביים של המדינה בטווח האורך בעקבות המשבר". העלויות הגבוהות של שיקום נזקי האסון והכלכלה ימנעו התקדמות בהפחתת הגירעון התקציבי של יפן וחובותיה של המדינה, המסתכמים ביותר מ-200% מהתמ"ג. עם זאת, ביירן הוסיף כי כלכלת יפן, השלישית בגודלה בעולם, תצליח לספוג את נזקי רעידת האדמה והצונאמי וכי גם משבר תקציבי אינו בלתי נמנע.







"ההערכות בנוגע לנזקים הכלכליים של האסון ככל הנראה יגדלו בשבועות ובחודשים הבאים", אמר ביירן, "השיבושים באספקת החשמל ובייצור במפלי הרכב ובתי הזיקוק יובילו להשפעה על הכלכלה מעבר לאזורים שנפגעו".



חובותיה הממשלתיים של יפן יסתכמו ב-210% מהתמ"ג ב-2010, או 997.7 טריליון ין (12 טריליון דולר) השיעור הגבוה ביותר מבין מדינות ה-oecd, לעומת 101% מהתמ"ג בארה"ב. סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי של יפן בחודש ינואר, בשל "מחסור באסטרטגיה קוהרנטית" בכל הנוגע למצב החובות של המדינה והפחתת הלוואותיה. מודי'ס הפחיתה גם היא את תחזית הדירוג של יפן לשלילית בחודש שעבר בשל החששות מפני משבר פוליטי והעלייה בחובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully