וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס קפיטל הודיעה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל

אורה קורן

14.3.2011 / 10:30

הערכות ראשונות: המרכז יעסיק מאות עובדים



חברת ברקליס קפיטל הודיעה למשרד האוצר כי החליטה להקים מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) בישראל, במסגרת תוכנית המרכזים הפיננסים שיזם מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. היום (ב') נפגש בירושלים אנדרו ויטני, סמנכ"ל מערכות מידע בברקליס קפיטל העולמי עם שר האוצר, יובל שטייניץ וראשי משרד האוצר ומשרד התמ"ת. בגיבוש תוכנית המרכזים הפיננסים השתתף גם מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, כיוון שהמדען הראשי במשרד, אבי חסון, אמור להפעיל את התוכנית.




הבוקר תיערך בירושלים מסיבת עתונאים להכרזה על המרכז החדש בהשתתפות שטייניץ, שר התמ"ת, שלום שמחון, סגן שר האוצר, יצחק כהן, שני, קדמי, לן רוזן, מנכ"ל ברקליס קפיטל ישראל, אבי חסון המדען הראשי של משרד התמ"ת ובכירי משרד האוצר.



תוכנית מרכזי המו"פ הפיננסי הושקה במחצית השנייה של 2010, ובנקים נוספים שהתעניינו בה היו סיטי בנק וג'יי פי מורגן. משרדי האוצר והתמ"ת מעריכים כי בישראל פוטנציאל להעסקת מאות עובדי מו"פ בתעשיית הפיננסים העולמית.



תוכנית מרכזי המו"פ הפיננסי נועדה לפתח ולייצר מנוע צמיחה חדש למשק הישראלי בענפי הפיננסים. התוכנית היא חלק מהכלים לפיתוח תעשיית ההיי-טק שקידמו שני המשרדים בשם יתרון יחסי, שאושרה על ידי הממשלה והכנסת.



על פי התוכנית, חברות פיננסים רב-לאומיות שייהנו מתמיכה ממשלתית לתקופה של עד חמש שנים יתחייבו כי במסגרת המרכזים יועסקו בישראל לפחות 25 עובדי מו"פ בתום השנה הראשונה של תקופת הפעילות המאושרת, לפחות 50 עובדי מו"פ בתום השנה השנייה ולפחות 80 עובדי מו"פ מתום השנה השלישית ואילך. בנוסף, מתחייבת החברה כי לפחות 90% מעובדי המו"פ במרכז המו"פ הפיננסי יהיו אזרחי מדינת ישראל.



שיעורי התמיכה הממשלתית בתוכנית זו הינם 40% מסך כל התקציב הכולל שיאושר על ידי לשכת המדען הראשי לפרויקטים שיבוצעו בשנה הראשונה והשנייה, 30% בשנה השלישית והרביעית ושיעור של 25% בשנה החמישית. פרויקטים אשר יבוצעו בפריפריה יזכו לשיעורי תמיכה של 50% בשנה הראשונה והשנייה, 40% בשנה השלישית והרביעית ושיעור של 35% בשנה החמישית.



התוכנית תציע לחברות שישתתפו בה שיעורי תמיכה במתווה יורד לאורך השנים, תוך עידוד ביצועם של פרויקטים ומחקרים באיכות גבוהה וברמת חדשנות מתקדמת ותוך מתן עדיפות לפעילות באזורי הפריפריה.



תוכנית המו"פ הפיננסי תתוסף לתוכניות אחרות לקידום המו"פ הפיננסי בישראל. התעשייה הפיננסית נחשבת צרכן גדול של טכנולוגיה ומהווה מעל 20% מסך כל ההוצאה על טכנולוגיה בשנה. תאגידים פיננסיים רב-לאומיים רבים משקיעים בכל שנה מיליארדי דולרים בפיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות, תוכנות לניהול סיכונים, פלטפורמות מתקדמות למסחר אוטומטי ואפליקציות מתוחכמות לשירות לקוחות.



התוכנית מהווה גם ניסוי לכניסת לשכת המדען הראשי לתחום עידוד החדשנות והמו"פ בענפי השירותים. ענפי השירותים מהווים כשני שליש מהתוצר הלאומי הגולמי וחדשנות בענפים אלו צפויה לתרום לצמיחת במשק הישראלי וליצירת מקומות תעסוקה חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully