וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית לגידול היקף היצוא ליפן - בספק

עמירם כהן

14.3.2011 / 10:31

לפי איגוד התעשייה הקיבוצית, התוכנית לגידול היקף היצוא ליפן ב-30%, מ-45 מיליון ל-60 מיליון דולר, עומדת בסימן שאלה. מנהל מחלקת היצוא באיגוד: תהיה השפעה על היצוא הישראלי

במסגרת פיתוח שווקים חדשים עמדו מפעלי איגוד התעשייה הקיבוצית להגדיל את היקף היצוא התעשייתי ליפן מ-45 מיליון דולר ב-2010 ל-60 מיליון דולר ב-2011.

מנהל מחלקת היצוא באיגוד עמוס שלו, העריך כי לרעידת האדמה ולנזקים הכבדים שנגרמו בגינה לכלכלה היפנית תהיה השפעה על היצוא הישראלי ליפן בכלל וליצוא מפעלי הקיבוצים בכלל, אך לדבריו אין להעריך בשלב זה את עוצמתה וכיוונה של ההשפעה.

יצוא התעשייה הקיבוצית ליפן כולל מוצרי מזון בדגש על מוצרים איכותיים וייחודיים, יצוא של טכנולוגיות ומוצרים לשמירה על איכות הסביבה ויצוא תשתיות השקיה, שישראל היא מהמובילות בעולם בפיתוחן. להערכת שלו, שיקום האזורים החקלאיים והתעשייתיים שנפגעו בצפון יפן, עשוי להביא להזדמנויות עסקיות חדשות לתעשיות היצוא הללו.

בשנים האחרונות עושה התעשייה הקיבוצית מאמץ להגדיל את היצוא למדינות שאינן נמנות על השווקים המסורתיים שלה באירופה וארה"ב. מנתוני האיגוד ל-2010 עולה כי היצוא למדינות אסיה גדל ב-26% בהשוואה לנתוני 2009 וגדל בשיעור דומה למדינות מזרח אירופה. גידול חד של 45% נרשם ביצוא למדינות דרום אמריקה.

חלק ניכר מהיצוא לשווקים חדשים אלו נעשה באמצעות הקמת חברות בת מקומיות המאפשרות לתעשייה הישראלית קרבה לשוקים המקומיים, הוצאות מכירה ותפעול במטבע מקומי והשוואת תנאי התחרות עם יצרנים מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully