וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה מביטות לעבר יפן בדאגה

מיכל רמתי

14.3.2011 / 12:10

ירידות השערים באסיה בשל המתרחש ביפן, מגיעות עד לבורסות אירופה, הצונחות בהובלת מניות היצואניות וחברות הביטוח. פרנקפורט יורדת ב-1.3%, לונדון מאבדת 0.2% מערכה

חששות מהשלכות רעידת האדמה ביפן, יחד עם השינויים שביצעו מנהיגי האיחוד האירופי בקרן החילוץ שהוקמה לבלימת משבר החובות, מעיבים על השווקים באירופה, שפתחו את השבוע בירידות. לונדון יורדת ב-0.2%; פרנקפורט יורדת ב-1.3%; פאריס יורדת ב-0.4%. מדד סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד ב-0.7%. החוזים העתידיים על מדד S&P 500 האמריקאי מצביעים על ירידה של 0.4%.

פיצוץ נוסף אירע במהלך הלילה בכור בפוקושימה, שבצפון מזרח יפן. על פי הדיווחים מדובר בכור מספר 3. בשלב זה עדיין לא ידוע מהי ההשפעה של הפיצוץ בכור. עדי ראייה מדווחים על עשן המיתמר באזור הכור.

במקביל לפיצוץ בכור בפוקושימה, סוכנות הידיעות קיודו מדווחת הבוקר כי במחוז מיאגי נמצאו 2,000 גופות לאורך החוף. זאת בנוסף ל-1,600 גופות שאותרו עד כה. לפי הערכות, מנין ההרוגים עשוי לטפס ל-10,000. ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, אמר אתמול כי יפן מתמודדת עם המשבר החמור מאז מלחמת העולם השנייה.

בבוקר ננעל המסחר בטוקיו בירידה חדה של 6.2%, שגררה את מדד MSCI אסיה פסיפיק לירידה של 2.8%. הין נחלש מול הדולר והיורו לאחר שהבנק המרכזי של יפן הודיע על הזרמת 15 טריליון ין למערכת הפיננסית. מול הדולר נחלש הין ב-0.5% לרמה של 82.1447 ין לדולר. מול היורו נחלש הין ב-0.5% לרמה של 114.38 ין ליורו.

החששות מדליפה גרעינית מצטרפים לחששות לגבי כלכלת יפן, שצפויה להיקלע למשבר חמור בעקבות האסון. החששות ממיתון נוסף ביפן, מעיבים על יצואניות אירופיות רבות. חששות מעלויות גבוהות מפילים את מגזר הביטוח.

חברת ביטוח המשנה מינכן רה יורדת ב-4.3% בפרנקפורט. סוויס רה יורדת ב-2.7% בציריך. ג'נרלי יורדת ב-0.9% במילנו; אביבה הבריטית יורדת ב-1.3%.

ירידות נרשמות במגזר היוקרה האירופי, שיפן היא אחד משוקי היעד המובילים שלו. מניית LVMH יורדת ב-2.6% בפאריס. PPR יורדת ב-1.2%; הרמס יורדת ב-1.3%.

מנהיגי גוש היורו ערכו בשבת שינויים בקרן החילוץ שהוקמה כדי לבלום את משבר החובות. לקרן הוענקה סמכות להוציא את הסכום שהוקדש לה, 440 מיליון יורו, ולרכוש אג"ח ממשלתיות בהנפקות, דיווחה בלומברג. במקביל, הוקלו תנאי החילוץ שהוענקו ליוון. בנוסף דחו מנהיגי הגוש את בקשת אירלנד להפחית את הריבית על הלוואותיה לאחר שראש הממשלה החדש, אנדה קני, סרב להעלות את מס החברות באירלנד משיעור של 12.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully