וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: המשבר ביפן עשוי להגדיל את הצמיחה בה

אורה קורן

14.3.2011 / 12:26

שר האוצר יובל שטייניץ: "ההשלכות הכלכליות הישירות בבחינה ראשונית לא נראות כבדות משקל"



"בשלבים הראשונים המשבר ביפן גורם הרבה נזק למשק היפני, אבל יש גם צורך להתחיל לבנות מחדש חלק גדול מהתשתיות במדינה, כך שהצמיחה ביפן עשויה בעצם לעלות" - כך אמר היום נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, במסיבת עתונאים במשרד האוצר בנושא פתיחת מרכזי מו"פ פיננסים.







שר האוצר, יובל שטייניץ העריך, כי ישראל תושפע בעקיפין מהמשבר ביפן. "אנחנו מסתכלים בדאגה על מה שקורה ביפן ומאחלים לעם היפני החלמה והתאוששות ומשגרים תנחומים על האסון הנורא הזה. אנחנו ביום הזה איתם".



לדברי שטייניץ, "ההשלכות הכלכליות הישירות בבחינה ראשונית לא נראות כבדות משקל. חלק גדול מהיצוא הישראלי ליפן מבוטח ומה שלא מבוטח - אנחנו מעריכים שרובו המכריע ישאר".



"ההשלכות עקיפות על הכלכלה הגלובלית. העולם נמצא בהתאוששות מהמשבר הכלכלי. אנחנו חלק מהעולם וההתאוששות בישראל - המשכה תלוי גם במה שקורה בעולם הרחב. המהומות במזרח התיכון עליית מחירי הנפט ואסון הטבע שבוודאי ישפיע על הכלכלה היפנית והגלובלית הם ארועים שעלולים להטיל צל על ההתאוששות הגלובלית. ההתאוששות הגלובלית מאוד רלוונטית לישראל, אנחנו חלק מהכלכלה הגלובלית", אמר שטייניץ.



שר התמ"ת, שלום שמחון אמר, כי מדיניות הממשלה היא לשים דגש על פעילות באסיה ויפן מדינה מרכזית: "נעשה מה שניתן להעמיק מעורבותנו במזרח אסיה". משרד האוצר ומשרד התמ"ת הסכימו על הפרויקטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully