וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לרגב, פיניאן וקירשנבאום: נמקו התנגדותכם לחוק ששינסקי

אבי בר-אלי

14.3.2011 / 13:01

שלושת הח"כים הציעו להפחית את המס על חברות הגז; התנועה: "חברי הכנסת מחוייבים בשקיפות"



התנועה לאיכות השלטון ועמותת אדם טבע ודין פנו הבוקר לשלושת חברי ועדת הכספים - חברי הכנסת מירי רגב (ליכוד), ציון פיניאן (ליכוד) ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) - בבקשה להציג את הנימוקים שהביאו אותם להגיש את ההסתייגות לחוק ששינסקי. זאת, בעקבות הצעתם להפחית את שיעור ההיטל המקסימלי על רווחי חברות הגז והנפט מ-50% ל-40%.







לטענת העמותות, "חובת השקיפות חלה על חברי הכנסת כחובה כללית הנגזרת מהגדרתם כנאמני הציבור אשר בחר בהם. הגדרה זו אף מעוגנת בכללי האתיקה לחברי הכנסת, לפיהם חבר הכנסת הוא 'נאמן הציבור שחובתו לייצג את ציבור בוחריו באופן שישרת את כבוד האדם, קידום החברה וטובת המדינה".



כפי שפורסם הבוקר ב-themarker, משמעות דרישת חברי הכנסת עשויה להיות אובדן של 5.4-4.5 מיליארד שקל מהכנסות המדינה מתגלית תמר בלבד. לטענת העמותות, נושא הסדרת משק הגז נבחן במשך חודשים בידי ועדה מקצועית, תוך מחקר משווה מעמיק וקיום הליך שימוע ציבורי - כאשר כל שינוי של אחוז בנתח המדינה מן הרווחים הצפויים משמעותו ניוד עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים.



לפיכך, ציינו כי "לאור החשיבות העצומה של הנושא לכלל אזרחי המדינה, ולאור החשיבות העליונה של שמירה על ערך השקיפות בכל הנוגע לפעילות חברי הכנסת, נבקש מכם לפרסם בצורה שקופה, מלאה ומנומקת את השיקולים שעומדים בבסיס עמדתכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully