וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החקלאות נוקט צעדים להקטנת הייקור הבא של הביצים שבפיקוח ב-7-6 אגורות

עמירם כהן

14.3.2011 / 13:32

המשרד ביטל הכרה ב-33% מההנחה שהמשווק מקנה לרשתות השיווק



משרד החקלאות הודיע כי יבטל את ההכרה במחיר הביצים ב-33% מההנחה שהמשווקים מעניקים לרשתות השיווק וזאת כדי להקטין את התייקרות הביצים הבאה הצפויה ברבעון הבא.



ההתייקרות הבאה, ששיעורה עדיין לא נקבע, נגזרת ממחירי המזון לבעלי חיים בשוק הסחורות העולמי ובמכוני התערובות בישראל, משכר העבודה במשק, מהוצאות השיווק של המשווקים, מעלויות ההובלה, המיון, האריזה ועלויות הרשת הקמעונית וכן והרווח שהיא גוזרת מכל ביצה (19% מעל המחיר שגובה ממנה המשווק).



עד כה הכירה ועדת המחירים המשותפת לאוצר ולמשרד החקלאות בקביעת מחירי הביצים לצרכן בהנחה של 7.5% שהעניקו המשווקים לרשתות השיווק הגדולות. בראשית השנה הופחתה ההכרה הזו ל-6.5% ובהתייקרות הבאה היא תרד ל-5% (33%) מההנחה המקורית. הפחתת ההכרה עשויה לתחשיבי משרד החקלאות להקטין את התייקרות הביצים לצרכן ב-6-7 אגורות.



מהודעה שמסר משרד החקלאות עולה כי רשתות השיווק הגדולות, לא מסתפקות ברווח של 19% מהמחיר בו הן קונות את הביצים מהמשווק, רווח המוכר להן במחירי הביצים לצרכן, ודורשות מהמשווקים הנחות נוספות הנאמדות ב-10%. משרד החקלאות הודיע למשווקים כי לא יכיר במחיר הביצים בהנחות נוספות אם יינתנו לרשתות, שיגולגל בסופו של יום על ידי הרשתות לכיסו של הצרכן.



יצוין כי תנובה, כמשווק גדול של ביצים לרשתות השיווק, סירבה להסכים לתת הנחה נוספת ובשל כך החלה אותה רשת לסלק את ביצי תנובה מהמדפים. ככל הידוע הושג לאחרונה הסכם בין הצדדים וביצי תנובה הוחזרו למדפים.



סמנכ"ל החטיבה למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות אורי צוק-בר, שהתייחס לנושא ההנחות וההכרה בהן במחיר הביצים לצרכן, אמר כי המשרד מתכוון להמשיך ולהפחית בהדרגה את ההכרה בהנחות שהמשווקים מעניקים לרשתות במטרה למתן את ההתייקרויות לצרכן.



שרת החקלאות אורית נוקד, הבהירה כי בשל גל ההתייקרות של מוצרי המזון בישראל, בוחן המשרד דרכים להקטין את ההתייקרויות ולשם כך יבחן מחדש את ההכרה בכל מיני הנחות במחירי המוצרים שניתנו בעבר.



ביטול חלק מההכרה בהנחות במחיר הביצים שהמשווקים מעניקים לרשתות השיווק, ישפיע על מחירי הביצים שבפיקוח המהוות כ-98% מהמכירות. הוא לא ישפיע על מחירי הביצים המיוחדות (חופש, מעוף, אורגניות וכולי) שמחירן נקבע על ידי היצרנים, המשווקים והרשתות הקמעוניות בשוק החופשי לפי כללי היצע והביקוש. מחירי ביצים אלו גבוה בדרך כלל כפליים ויותר ממחירי הביצים המפוקחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully