וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לתפקיד הממונה על ההגבלים: אין בעיית ריכוזיות

אורה קורן

14.3.2011 / 13:40

נוח לטייקונים? לפי המועמד המוביל של מנכ"ל משרד התמ"ת לממונה להגבלים עסקיים, דוויד גילה, אין במשק בעיית ריכוזיות. גילה גם ציין בעבר כי הוא מתנגד להורדת דמי הקישוריות

המועמד המוביל של מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים סבור שאין בעיית ריכוזיות במשק, ושאין מה לחשוש מהתחזקות פירמידות השליטה. גילה גם התנגד להורדת דמי הקישוריות ונראה, כי עמדותיו נוחות במיוחד לאילי ההון הריכוזיים במשק.

עמדותיו של גילה באו לידי ביטוי בראיונות ובהרצאות שנשא בשנה האחרונה. גישתו עומדת בסתירה לגישת הממשלה, לפיה הריכוזיות במשק מהווה בעיה ויש להגביר את התחרות במשק.

גילה הוצג אמש (א') בוועדת האיתור לתפקיד הממונה על ההגבלים כמומחה הגדול ביותר באקדמיה הישראלית לדיני הגבלים. עם זאת, בוועדה נמצאים מומחים לא פחותים ממנו להגבלים, שלרובם יש ניסיון כלכלי מעשי רחב, בהם מירב בארי, לשעבר הכלכלנית הראשית של רשות ההגבלים ובועז גולן, היועץ המשפטי הנוכחי של הרשות, לצד מאהר דבאח, מומחה עולמי בנושא הגבלים עסקיים.

בראיון לפני כמה חודשים ובהרצאה שנשא לפני כשבועיים חזר גילה על עמדותיו: "אני נגד הגישה הפופוליסטית, שצריך לפחד מהריכוזיות המשקית, מהצמיחה של הפירמות הרב ענפיות, שחולשות על הבינתחומי. גישתי היא שעדיף שבעל הון ישקיע את ההון שלו בארץ ולא בחו"ל. בארץ, עדיף שיבזר אותו בין כמה ענפים".

עוד אמר גילה, כי "אלה שפוחדים מריכוזיות משקית - פוחדים בעיקר מההשפעה הפוליטית של בעלי ההון. אם נשווה בין אופציות אלה של השקעות כל ההון שלך בשוק אחד, החשש מהשפעה פוליטית דווקא עולה יחסית למצב בו הוא מבזר את ההון שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully