וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדירות בי-ם עולים? 4 חדרים - 2.2 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

14.3.2011 / 14:00

חברת ב. יאיר זכתה במכרז המינהל בשכונת ארנונה שבי-ם לבניית 100 דירות לפי כ-80 מיליון שקל - מחיר הגבוה ב-34% מהצעות אחרות. המשמעות: מחירי הדירות בשכונה יזנקו

חברת ב. יאיר טורפת את הקלפים בשכונת ארנונה בירושלים. החברה זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 100 דירות בשכונת ארנונה בעיר במחיר של כ-81 מיליון שקל כולל פיתוח - המשקף מחיר קרקע של כ-808 אלף שקל ליחידת דיור.

משמעות הדבר היא כי חברת ב. יאיר תקפיץ את מחירי הדירות בשכונה. הערכות הן כי היא תמכור דירת 4 חדרים בשטח של 100 מ"ר במחיר העולה על כ-2.2 מיליון שקל.

המחיר בו זכתה חברת ב. יאיר גבוה ב-34% לעומת הצעות אחרות שזכו במגרשים אחרים שהוציא מינהל מקרקעי ישראל באותה שכונה. חברת האחים חסיד, חברה ירושלמית הבונה גם כן בעיר, זכתה במכרז המינהל במגרש לבניית 188 דירות בשכונה לפי מחיר של 116 מיליון שקל, המשקף מחיר של 618 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור.

חברת יהלומית פרץ, זכתה במכרז המינהל בשכונה במחיר של 61 מיליון שקל לבניית 100 דירות - מחיר המשקף 613 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור. במכרז רביעי זכתה עמותה חרדית, בונייך בנייה פיתוח והשקעות לבנייה של 18 דירות לפי 20 מיליון שקל. המחיר משקף מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור, אם כי באזור זה ניתן להקים פרויקט של קוטג'ים.

המכרז שהוציא מינהל מקרקעי ישראל הוא מכרז לבנייה של כ-400 דירות בשכונה. מדובר במכרז שפורסם בעבר כמקב"ת (מכרז קרקע בהליכי תכנון), וכעת הוא משווק לשוק החופשי. מחירה של דירת ארבעה חדרים בשכונת ארנונה מגיע כיום לכ-2 מיליון שקל. על פי הערכות, המכרזים הנוכחיים יקפיצו עוד יותר את המחירים בשכונה.

אייל הנדלר, מנכ"ל חברת ב. יאיר, הסביר את ההצעה הגובה שהגישה החברה: "ב. יאיר היא חברה שהתחילה את דרכה בירושלים ולכן רואה חשיבות להשקיע בעיר הזו. בשנה האחרונה ניסינו את מזלנו במספר מכרזים שהוציא המינהל בעיר כשכונת קריית מנחם וקריית יובל, אך גם שם המחירים לקרקע ליחידת דיור נעו בין 750-650 אלף שקל לדירה.

"לא הבנו איך חברות הגישו הצעות כאלה באזורים חלשים ולא מפותחים כאלה מכאן הגענו למסקנה שיש להשקיע במכרז הנוכחי. אחרי הכל מדובר בשכונה יקרה, על אדמות קיבוץ רמת רחל, שכבר היום מחיר דירת ארבעה חדרים בה מגיע לכ-2 מיליון שקל. לדעתי, המחיר שהצענו הוא בהחלט הוגן. הוא אף נמוך מהצעת השומה, אם כי אנו מברכים את החברות שזכו במחירים נמוכים הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully