וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית חברת סוויספורט: ללא סבסוד המדינה לא ניתן לבצע את נהלי האבטחה החדשים במסוף המטענים

זוהר בלומנקרנץ

14.3.2011 / 14:25

השב"כ דורש לנקוט נהלי אבטחה חדשים במסופי המטענים ודחה את כניסתם לתוקף מתחילת השנה ל-1 באפריל



"אין באפשרותנו לבצע את נהלי האבטחה החדשים במסוף המטענים מנתב"ג ללא סיבסוד כספי של המדינה; ששרות הביטחון הכללי (השב"כ) יעצור מ-1 לאפריל את היצוא מישראל" - כך אמרה היום (ב') ל-themarker סיגל מנהיים-קטוביץ לאחר כישלון פגישותיה עם ראשי משרדי התחבורה, האוצר והשב"כ בנושא.



השב"כ דורש לנקוט נהלי אבטחה חדשים במסופי המטענים ודחה את כניסתם לתוקף מתחילת השנה ל-1 באפריל. מנהלי מסופי המטענים בנתב"ג, כמו סוויספורט וממ"ן, דורשים כי המדינה תשתתף בחלק מהכיסויים, עקב החמרת הוראותיה בנושא.



מנהלת סוויספורט הציגה לפני מנכ"ל משרד התחבורה את המאמצים וההשקעה הכספית בסך למעלה מ-130 מיליון שקל אשר הושקעו במסוף המטענים החדש, שנפתח ביוני 2008 כחלק מהחלטת ממשלה לפתוח את שוק מסופי המטענים האוויריים לתחרות, אשר נשלט עד לאותו מועד באופן בלעדי ע"י ממ"ן - מסופי שינוע וניטול מטענים בנתב"ג.



לטענת מנהלת החברה, הסדרי הביטחון החלים על מסופי המטען בנתב"ג מעמיסים על סוויספורט כבר היום עלויות בשיעור של 20% מהוצאות התפעול של המסוף. "בנסיבות הקיימות אין החברה יכולה לשאת בעלויות הסדרי הביטחון החדשים אשר נדרשת היא ליישם בימים אלו ואשר אין להם אח ורע באיזה ממסופי המטען המופעלים ע"י סוויספורט אינטרנשיונל ברחבי העולם", הסבירה מנהיים.



על פי נתוני החברה, הנחשפים כאן בראשונה, השקעות עד היום בביטחון-טכנולוגיה וציוד הסתכמו ב-2 מיליון שקל; כעת נדרשים עוד 2 מיליון שקל בציוד חדיש כולל מכונת שיקוף מיוחדת. ההוצאות השוטפות שכוללות כח אדם, ביקורת אצל יצואנים ואחזקת הציוד מסתכמת בהוצאה שוטפת שנתית ב-3.3 מיליון שקל ונדרשת תוספת תקציבית של עוד כ-2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully