וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב לא חתמה על בדיקות הנאותות - וההנפקה הראשונית של את'לון נדחתה

ערן אזרן

14.3.2011 / 16:36

חברת ההון סיכון תכננה לגייס 25 מיליון שקל בהנפקה ראשונה לפי שווי של 70 מיליון שקל "לפני הכסף"



רק שבוע ימים עבר מאז ששתי חברות הביומד טריג וגרדיה ביטלו הנפקות ראשונית שתוכננו עקב "מצב השוק", והיום הצטרפה אליהם גם חברת ההון סיכון את'לון שדיווחה על דחיית ההנפקה. בדיווח שנמסר לא צוינה מה הסיבה לביטול, אולם נאמר שההנפקה נדחית בכמה שבועות.



לא ברור כעת מהו המועד העתידי לביצועה, שכן החברה תיאלץ לעדכן את התשקיף בהתאם לדו"חות השנתיים ותוכל לצאת להנפקה מחודשת רק מחודש מאי. מדובר בהנפקה שנייה של מיטב חיתום שמתבטלת תוך שבוע, שכן גם הנפקת טריג אמורה הייתה לצאת בהובלתה. ההנפקה של גארדיה, שכאמור גם היא התבטלה, בוצעה בהובלת כלל חיתום.

מה שמעניין במקרה הנוכחי הוא שבשונה מגיוסי הון (אקוויטי) רגילים, מיטב לא השלימה את בדיקות הנאותות לחברה, ועל כן לא חתמה על התשקיף שפורסם. הבדיקות לא הושלמו עקב סכסוך בין בעלי מניות החברה הבת בלו-בירד לבן החברה האם. למרות זאת במיטב בחרו להמשיך בהנפקה, אך לא הבטיחו אותה בחיתום אלא בהפצה בלבד. "הבטחה בחיתום" היא התחייבות להשלמת ההנפקה שמעניק החתם לחברה המונפקת. החתם מתחייב כי באם ההנפקה תסתיים בביקושי חסר, הוא ירכוש בכספו את היקף המניות הנותר לשם השלמת הגיוס. אקט זה מסמל בדרך כלל את אמון החתם בחברה שמניותיה עומדות על המדף.



גורמים בשוק החיתום ציינו שייתכן שאי החתימה על בדיקת הנאותות הביאו לכך שמשקיעים פוטנציאליים יימנעו מלרכוש את המניות. עם זאת, ייתכן שמצב השוק בימים אלה הביא לדחיית ההנפקה, שכן האירועים ביפן הביאו לסנטימנט שלילי בשווקים. סנטימנט כזה בזמן הנפקה גורם לכך שתאבון המשקיעים לניירות חדשים - שערכם עלול לרדת עם תחילת סחירותם בשוק – נמוך.



את'לון, שנוסדה בשנת 2007 על ידי האלוף במילואים דורון אלמוג, תכננה לצאת להנפקה לפי שווי של 70 מיליון שקל "לפני הכסף". במסגרת ההנפקה תוכנן לגייס 25 מיליון שקל על ידי הנפקה של 14 מיליון מניות ו-14 מיליון כתבי אופציה למניות. מחיר המינימום למניה הינו 1.8 שקל, כאשר בנוסף למניה כל רוכש יקבל כתב אופציה אחד ללא תמורה. האופציה ניתנת למימוש למשך שלוש שנים, כאשר מחיר המימוש הינו 2.25 שקלים (בצמוד לדולר). החברה ציינה בתשקיף כי תוכל להגדיל את ההנפקה ב-4.2 מיליון מניות ואופציות נוספות, בהתאם להתחייבויות הרכישה שיגיעו.



את'לון מתמקדת בהשקעה בחברות הזנק המתמחות בתחום הגנת המולדת (hls - homeland security). החברה מאתרת חברות צעירות, מקדמת אותן לשלב שיווק ומכירות ומסייעת להן לאתר הזדמנויות פיתוח נוספות ב-hls. בפורטפוליו השקעותיה נמצאות 6 חברות שנמצאות בשלבי מכירה ראשונים, בהן הושקעו עד כה כ-21.5 מיליון דולר. בין החברות נמצאות איקרוס העוסקת במיפוי אוירי; בלובירד המפתחת מזל"טים טקטיים; סנסיקס המאפשרת הדמיית סימולציות בתלת מימד; אמזה שפיתחה סנסור אופטי לזיהוי תנועה; לארוטק המתמחה בתקשורת בין מכונות ודיפנסופט המתכננת מערכי הגנה.



בראש את'לון עומד כיום יו"ר פלאפון לשעבר, אמנון נויבך, לאחר שאלמוג פרשש ממנה בשנת 2010. מי שמכהנים כיום כמנכ"לים המשותפים של אתלון הם עו"ד יניב ברסלר ורו"ח יניב לובינסקי. בין בעלי המניות של החברה נמנים גולדמן סאקס (29%), ראב קפיטל (20%), ודורון אלמוג (1.6%) המחזיק גם באופציות רבות. נכון ליום פרסום התשקיף בקופתה של החברה 14 מיליון דולר.



באת'לון נמנעו מלהגיב עקב היותם כפופים לחוקי רשות ני"ע, האוסרים מסירת מידע בעת תקופת הנפקה שלא דרך הודעות בורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully