וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל במגמה חיובית

רם עוזרי

14.3.2011 / 16:50

יום המסחר השני בשבוע בבורסת תל אביב ננעל בעליות שערים לאחר יום תנודתי במיוחד. מדד ת"א 25 עלה ב-0.8%, ת"א 100 הוסיף 0.6% לערכו ומניות הבנקים התחזקו ב-2.1%

אחרי אירועי מצרים ולוב, מגיע תורם של הדיווחים מיפן לתפוס את תשומת לב המשקיעים. למרות המשך הדיווחים על משמעויות רעידת האדמה היקרה בתולדות יפן ונפילת הבורסה היפנית ב-6% ביום המסחר האחרון, הבורסה בת"א סיימה את יום המסחר השני השבוע בעליות שערים בהובלת מגזר הבנקים.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.8% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.6% לאחר שפתחו את יום המסחר ביציבות. מדד מניות הבנקים הוסיף לערכו 2.1% כאשר מניות לאומי (2.82% , 1713.0) ופועלים (2.67% , 1654.0) רשמו עליות חדות של כמעט 3% במחזורים הגבוהים בבורסה. מדד ת"א פיננסים, שאיבד אתמול 2%, רושם עלייה של 0.9%.

יום המסחר התנהל על רקע הערכות כלכלנים בעולם כי כלכלת יפן עשויה להיכנס למיתון עמוק וממושך בעקבות רעידת האדמה שהתרחשה בסוף השבוע במדינה, הצונאמי שהתרחש בעקבותיה והחששות מפני אסון גרעיני. הערכות הן כי מדובר במשבר הגדול ביותר עמו התמודדה הכלכלה השלישית בגודלה בעולם מאז מלחמת העולם השנייה. רעידת האדמה וההרס הנרחב שנגרם בעקבותיה הובילו להפסקות חשמל נרחבות וחברות רבות - בהן ניסאן, טויוטה, מיצובישי וסוני - נאלצו להקפיא את פעילות הייצור במפעליהן.

נתונים על פדיונות גדולים בתעשיית קרנות הנאמנות בתחילת חודש מארס לא מנעו אף הם מתל אביב לעלות. בסיכום 10 הימים הראשונים של החודש, רשמו הקרנות המסורתיות פדיונות של 500 מיליון שקל, כאשר מנגד נהנו הקרנות הכספיות מגיוסים ערים של כ-650 מיליון שקל. בניגוד לכך, תעודות הסל על מדד ת"א 25 רשמו במהלך יום המסחר מחזורים ערים במיוחד הגדולים פי ארבעה מהמחזור היומי הממוצע. תכלית ת"א 25 ריכזה מחזור של 68 מיליון שקל, קסם ת"א 25 ריכזה מחזור של 66 מיליון שקל ומבט ת"א 25 נסחרה במחזור של 33 מיליון שקל.

מניות בולטות

סלקום (2.01% , 11170.0) הודיעה הבוקר כי החלה בהליך לרכישה ומיזוג של החברה האחות בקבוצת אי.די.בי (-0.38% , 10530.0) - נטוויז’ן (8.48% , 4680.0). נטוויז'ן פועלת בתחום השיחות לחו"ל, אספקת האינטרנט והטלפוניה הקווית. כוונת איי.די.בי להפוך את סלקום לקבוצת תקשורת שלה כל השירותים בענף, בדומה לבזק. סלקום תשלם על החברה כ-1.5 מיליארד שקל ובסופו של התהליך היא תהפוך לחברה בת בסלקום. הרקע לבקשת המיזוג הוא מיזוג פרטנר-סמייל שאושר לאחרונה.

עוד נודע היום כי שאול אלוביץ' רכש מניות בזק (1.67% , 1011.0) בהיקף של 150 מיליון שקל. זוהי הרכישה השנייה של אלוביץ' לאחר שבשבוע שעבר רכש חבילה בהיקף של 100 מיליון שקל. הרכישות נעשו על ידי Bcom, שדרכה מחזיק אלוביץ' בבזק, וזאת באמצעות בנק UBS. הרכישות בוצעו בשוק - הן מגופים זרים והן מגופים ישראלים.

מניות חברת אמפל (-5.62% , 685.1), כמו גם איגרות החוב של החברה, שספגו בשבועות האחרונים ירידות חדות כתוצאה מהפסקת אספקת הגז של חברת הגז המצרית EMG, המשיכו לרדת היום לאחר שהזרמת הגז לא חודשה כפי שהתחייבה החברה בהודעה אמש. הזרמת הגז הושבתה ב-5 בפברואר בעקבות חבלה בצינור הגז למצרים. בהודעה נמסר כי עבודות תיקון הצינור הסתיימו וכי ההזרמה תחודש באופן הדרגתי תוך בחינה שוטפת של תקינות המערכות.

חברות חיפושי הגז והנפט קיבלו תמיכה מכיוון ועדת הכספים של הכנסת. חברי הכנסת מירי רגב (ליכוד), ציון פיניאן (ליכוד) ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הציעו להפחית את שיעור ההיטל על חברות הגז מ-50% ל-40%. הח"כים כרמל שאמה הכהן (ליכוד) ושי חרמש (קדימה) התנגדו להצעה וביקשו בתגובה להעלות את שיעור המס ל-60%. ח"כ חיים אורון (מרצ) קרא לח"כים "בוא לא נקפוץ כעת עם ההצעות - כשנראה את התמונה המלאה נחליט מה לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully