וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעמיק הקרע בין עובדי אל על להנהלה ולהסתדרות; העובדים דורשים לבטל ההסכם עם הדיילים

זוהר בלומנקרנץ

14.3.2011 / 17:51

נציגות העובדים למבקר המדינה: לחקור התנהלות ההנהלה וההסתדרות; ההסתדרות: גאים בהסכם



מעמיק הקרע בין נציגות עובדי אל על להנהלה ולהסתדרות: נציגות העובדים פנתה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בתלונה נגד הנהלת החברה וההסתדרות שחתמו על הסכם קיבוצי בעניין העסקת עובדים זמניים בחברה. במקביל פנתה ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, בדרישה לבטל את ההסכם לאלתר - כך נודע היום ל-themarker.



"הנהלת החברה, בעידוד איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, המשיכה במו"מ ללא נציגות העובדים משום שעמדתנו בעניין היתה מנוגדת לעמדת ההסתדרות וההנהלה", כתב מזכ"ל נציגות עובדי אל על, יוסי לוי. "האם יעלה על הדעת שההנהלה תחתום על הסכם קיבוצי ללא נציגות העובדים? האם יש עוד הנהלות בארץ שעושות כך? האם יעלה על הדעת שההסתדרות תפעל מאחורי גבה של נציגות העובדים ותחתום על הסכם עם ההנהלה, בניגוד גמור לעמדת הנציגות?"



"נציגות העובדים מתנגדת להסכם שמאפשר להנהלה להאריך תקופת זמניות של עובדים ל-10 שנים. אנו מאמינים שההסכם שנחתם הוא הסכם מסוכן ופוגע בביטחון התעסוקתי של העובדים ובזכויותיהם הבסיסיות", המשיך לוי.



לדבריו, "הנהלה שמרשה לעצמה להתנהל בצורה כזו, תוך הפרת ההסכמים הקיבוצים הקיימים שנחתמו לא מכבר היא כלל הנראה שמה לעצמה מטרה לבטל את העבודה המאורגנת ולבטל את ההסכם הקיבוצי שקיים בחברה זה שנים". נציגות העובדים תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, בכדי להביא לביטול ההסכם ולהשיב את זכויותיהם של העובדים".



יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, דחה מכל וכל את טענותיו של לוי. "במשא ומתן עם ההנהלה ישבו הנציגים האותנטיים של מגזר הדיילים, אשר אליהם התייחס ההסכם החדש. מדובר בהסכם שאין כמותו באף חברה אחרת, ומבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדים הזמניים, מעבר לחמש שנים. רק טובת העובדים הזמניים היא שעמדה לנגד עינינו. במבחן התוצאה מדובר בהסכם מצוין אשר ההסתדרות גאה בו".



מחברת אל על נמסר בתגובה: "אל על אינה מתייחסת לנושאים הקשורים באנשיה בתקשורת".



ההסכם שנחתם מאריך מחמש לעשר שנים את התקופה שבה יכול עובד להיות מועסק כזמני - אך רק בעבור עובדים שההנהלה מעוניינת להאריך את העסקתם, ובאותם תנאי שכר. עם זאת, עובדים זמניים שמועסקים יותר מחמש שנים ייהנו ממנגנון ההגנה מפני פיטורים שממנו נהנים עובדים קבועים, הכולל בוררות.



נציגות העובדים דורשת כי העובדים הזמניים יעברו בתום חמש שנים למעמד של קביעות ולא יאלצו לעבוד עוד חמש שנים, עד לאפשרות של קבלת הקביעות. הם דורשים כי התקופה המירבית להמשך מעמד הזמניות תהיה קצרה משמעותית וייקבע מראש מתי כל עובד יקבל קביעות. כמו כן, הם דורשים כי העובדים הזמניים ישתכרו במעבר כמועמדים לקביעות בתום חמש שנים, כמו העובדים הקבועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully