וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכים ברווחה: הרשויות המקומיות בשביתה

שביתת העובדים הסוציאליים, תשפיע הבוקר על מרבית אזרחי ישראל בשל שביתת הזדהות שמקיימות הרשויות המקומיות לאות הזדהות. במסגרת השביתה לא ינתנו דו"חות ולא תיאסף אשפה

מרכז השלטון המקומי פתח הבוקר (שלישי) בשביתה בת יום אחד לאות הזדהות עם העובדים הסוציאליים השובתים זה היום העשירי בשל אי הסכמות עם משרד האוצר על תנאי שכרם. עם זאת החברות בפורום 15 הערים הגדולות לא ישתתפו בשביתה.

שביתת ההזדהות יצאה לדרכה הבוקר, לאחר שהמו"מ הלילי בין נציגי ההסתדרות, האוצר והעובדים הסוציאליים לא הגיעו אמש להסכמות, אולם נרשמה התקדמות במו”מ שאף יבשיל ככל הנראה להסכם סופי שייתכן וייחתם כבר היום.

במסגרת השביתה לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל, מוקדי 106 יפעלו במתכונת חירום, לא ינתנו דו"חות וייתקיימו אסיפות שתכליתן להזדהות עם העובדים הסוציאלים ששובתים.

בשל תרגיל העורף במוסדות החינוך – מנהלי הביטחון והקב"טים ברשויות יעבדו כרגיל. כמו כן, מערכת החינוך בערים השונות תפעל כסדרה.

"שביתה ערכית וצודקת"

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט אמר כי "השלטון המקומי הוא המעסיק הגדול ביותר של העובדים הסוציאליים. מי כמונו מכיר ומוקיר את העבודה הקשה שהם עושים, בתנאי שכר בלתי ראויים". לדברי בוחבוט, "זו שביתה ערכית וצודקת על היכולת שלנו לתת שירותי רווחה לקשישים, לנזקקים, לחוסים, למשפחות חד הוריות, למוגבלים ולכל מי שצריך את עזרתנו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי הוסיף ואמר: "הצענו את עזרתנו בגישור על הפערים וגורמי מקצוע מטעמנו שותפים בצוות המו"מ. אני קורא לראש הממשלה להתערב במשבר. זה השבוע השני שלא ניתנים שירותי רווחה בישראל והבעיות החברתיות רק גדלות".

למרות דברים אלו, הודיע "פורום 15 הערים הגדולות" כי הוא אמנם תומך במאבק העובדים הסוציאליים, אך יחד עם זאת, "יש לנו יסוד סביר להניח שבימים הקרובים ימצא פתרון מוסכם ואי לכך, הפורום סבור שאין צורך להשבית כרגע את כל העיריות והשירותים המוניציפליים ולהכביד עוד על התושבים, על כן לא תתקיים שביתה ב-15 הערים הגדולות". בפורום חברות הערים הבאות: אשדוד, גבעתיים, הרצלייה, חדרה, חולון, חיפה, כפר-סבא, נתניה, פתח-תקווה, ראשון-לציון, רחובות, רמת-גן, רעננה, תל אביב-יפו, ובאר-שבע.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כינס אמש את נציגי העובדים הסוציאליים והאוצר בבית ההסתדרות בתל אביב, בניסיון לסיים את השביתה בשירותי הרווחה הנמשכת כבר מזה תשעה ימים. הפגישה הופסקה לאחר שעשרות עובדים סוציאליים שהפגינו מול בניין ההסתדרות בתל אביב לא איפשרו את המשך קיומה. המשא ומתן התחדש לאחר שעתיים, בקריית הממשלה בעיר.

במסגרת הדיונים הליליים הגיעו העובדים הסוציאליים להסכם עקרוני עם האוצר על העלאת שכרם של העובדים בעמותות, וכאמור, ייתכן שהסכם סופי ייחתם היום. אולם בינתיים, השביתה תימשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully