וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשיים בלבד בתפקיד: הוחלף מזכיר המועצה המינהלית בבנק ישראל

מאת מוטי בסוק

15.3.2011 / 6:52

אף שיהונתן אתר מונה לתפקיד בידי ועדת מינויים פנימית בבנק ישראל - הוחלט לבטל את המהלך ולמנות את אסתי שוורץ



>> בהליך תמוה וחסר תקדים ביטל השבוע בנק ישראל את מינויו של יהונתן אתר למזכיר הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית של הבנק - על אף שנבחר לתפקיד על ידי ועדת מינויים פנימית של הבנק - ומינה תחתיו את עובדת הבנק אסתי שוורץ.

לפני יותר מחודשיים הודיע בנק ישראל כי רואה החשבון יהונתן אתר, מבקר בכיר בביקורת הפנימית של בנק ישראל, מונה למזכיר הוועדה המוניטרית והמועצה המינהלית - שני גופים חדשים שאותם אמור להקים השופט אליהו וינוגרד בקרוב בבנק ישראל, בהתאם לחוק בנק ישראל החדש.



אתר מונה לתפקיד במכרז פנימי של בנק ישראל, שאותו ניהלה ועדת מכרזים בראשות המשנה לנגיד, צבי אקשטיין. הוא נכנס לתפקיד מיד לאחר בחירתו. היועצת המשפטית של בנק ישראל, טידה שמיר, כתבה כי המכרז בוצע כדין. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, בירך את אתר בחום על בחירתו.



ואולם הבחירה באתר יצרה מהומה רבתי בבנק. רבים מעובדי הבנק, יחד עם ועד העובדים, התלוננו על בחירה תמוהה ומכרז תפור. נטען כי עובדים אחרים בבנק שניגשו למכרז הם בעלי יכולות גבוהות בהרבה משל אתר. בנק ישראל דחה בתוקף את כל הטענות.



ועד העובדים, בראשות עורכת הדין אורנה לין, דרש לבטל את תוצאות המכרז בטענה כי היה תפור, וכי אתר נבחר שלא כדין. ההנהלה פנתה לעו"ד נחום פיינברג, וזה הציע לה לבטל את המינוי של אתרולמנות את שוורץ לתפקיד ללא מכרז חדש, שכן היא עונה על כל הקריטריונים. ההנהלה קיבלה את ההמלצה.



אתמול הודיע הבנק כי "לאור השגות שהועלו בפני ועדת המכרזים, החליטה ועדת המכרזים למנות לתפקיד מזכירת הוועדה המוניטרית והמועצה המנהלית את גברת אסתי שוורץ. החלטה זו אושרה על ידי ועדת הביקורת שמונתה עם פרסום המכרז, וליוותה את עבודת ועדת המכרזים, כמתחייב בחוקת העבודה". תפקידה האחרון של שוורץ בבנק היה מנהלת יחידת תכנון וכלכלה.



בהודעת בנק ישראל נאמר גם כי "נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ומנכ"ל בנק ישראל, חזי כאלו, הודו בשם הנהלת בנק ישראל ליהונתן אתר על עבודתו המסורה והיסודית בתקופה הקצרה בה כיהן כמזכיר המועצה והוועדה המוניטרית. הם הדגישו כי הם מצטרפים לעמדת הוועדה כי מר יהונתן אתר היה, ללא ספק, מועמד ראוי לתפקיד".



בכירים בבנק ישראל אמרו כי המינוי של שוורץ וביטול המינוי של אתר נכפו למעשה על הנגיד והנהלת הבנק, לאחר שמבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, החל לטפל בנושא לאור פניות רבות של עובדים בבנק. לטענת העובדים, ההודעה הבהולה על מינוי שוורץ באה "לאחר חשיפת דבר תפירתו של המכרז והשחיתות המתלווה במשך חודשים למכרז זה. הדבר חמור במיוחד לאור מעורבותה האישית של היועצת המשפטית של הבנק ומבקרת הפנים שעמדו מאחורי אופן קבלת ההחלטות. זהו כישלון חרוץ של נגיד הבנק שנעתר להמלצות היועצת המשפטית שלו, למרות חוות דעת משפטית שמסקנותיה היו ברורות וחד משמעיות".



לטענת העובדים, אתר לא עמד כלל בקריטריונים למכרז בעוד שלמועמדים אחרים לא ניתנו נקודות המגיעות להם לפי דרישות המכרז. לדבריהם, כל הפרטים הללו היו ידועים ליועצת המשפטית של הבנק אך היא לא הטילה את כל כובד משקלה ובכך הכשילה את הנגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully