וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בתעשיית הרכב היפאנית: הנזק לדרכים ולרכבות יפגע באספקת חלקים למפעלים

מאת דניאל שמיל

15.3.2011 / 6:52

ייצור הרכב ביפאן הופסק ומניות של החברות בענף ספגו אתמול ירידות חדות. יבואנים בישראל: הזמנות המכוניות לחודשים הקרובים כבר יוצרו



>> מאזדה הודיעה אתמול כי היא משהה את הייצור במפעליה, ובכך הצטרפה למרבית יצרניות הרכב היפאניות, בהן טויוטה, ניסאן, הונדה, מיצובישי וסובארו. בסך הכל מושבתים 22 מפעלי רכב.



עצירת הייצור לא נובעת מנזקים שנגרמו למפעלים, אלא מצורך להעניק לעובדים זמן להתאושש, להתמודד עם האסון וליצור קשר עם בני משפחותיהם. מאזדה תחדש את הייצור ב-16 במארס, כך גם טויוטה, והונדה תחזור לייצור ארבעה ימים אחר כך.

בימים כתיקונם עשרות אלפי מכוניות יורדות מפסי ייצור אלה מדי יום, ועצירה של כמה ימים עלולה ליצור מחסור באספקת המכוניות, גם לישראל. אף שמרבית המפעלים לא ניזוקו ברעש האדמה, בתעשיית הרכב היפאנית חוששים כי הנזק לדרכים ולרכבות במדינה יפגע באספקת חלקים מספקי המשנה וכן בשילוח לחו"ל של מכוניות שכבר יוצרו. בעיה אחרת היא הקרינה הרדיואקטיבית שעלולה להיפלט מהכור הגרעיני בפוקושימה. זו גרמה לעצירת הייצור במפעל סובארו, למשל.



בשלב זה היבואנים בישראל לא חוששים מבעיות מלאי. לדבריהם, משלוחי המכוניות לחודשים הקרובים כבר יוצרו. לפי דיווחים בתקשורת, המפעל היחיד שנפגע בצורה מהותית שייך לניסאן, והוא אחראי לייצור מכוניות אינפיניטי לישראל. בקרסו, יבואנית המותג לישראל, עדיין לא קיבלו תשובות ברורות בנוגע לנזקים שנגרמו למפעל והשפעתם על יצוא מכוניות לישראל.



בתוך כך, ספגו אתמול חברות הרכב היפאניות הפסדים בבורסה של טוקיו. מיצובישי נפלה בשיעור הרב ביותר עם 9%, איסוזו איבדה 8.9% מערכה, ניסאן ירדה ב-8.5%, וירידות נרשמו גם לחברות טויוטה (7.2%) והונדה (3.8%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully