וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה: מנכ"ל הרכבת פורש

מאת אבי בר-אלי

15.3.2011 / 6:52

לפני שנה הודיע יצחק הראל על פרישה - אך נעתר לבקשה להישאר. "הכנתי את הקרקע לגזירת הסרטים של המחליף שלי", אמר הראל



>> "שלוש שנים וחצי בחברה ממשלתית זה די והותר. אני חושב שתרמתי מספיק וזה הזמן למנכ"ל חדש שיגיע בהמראה" - כך אמר אתמול ל-themarker מנכ"ל חברת רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, לאחר שהודיע על כוונתו לפרוש בקרוב מן התפקיד.



הראל הודיע על התפטרותו גם בפברואר 2010, אך שב לפני תשעה חודשים לכיסא המנכ"ל. הוא נעתר אז לבקשת ראש הממשלה ושר התחבורה, לאחר שהמכרז לאיתור מחליף נכשל. לדבריו, הבהיר מראש כי הגיע כדי להשלים את כהונה מלאה למשך תקופה נוספת וקצובה בתפקיד.

"הכנתי את הקרקע למחליף שלי כדי שיוכל לגזור את הסרטים בקווים ראשון לציון-תל אביב, יבנה-מערב ואשקלון-באר שבע", אמר אתמול הראל. "היתה לי מערכת יחסים טובה מאוד עם הדירקטוריון, היו"ר המיועד, עם השר ומנכ"ל משרד התחבורה, ואני חושב שגם במשרד האוצר היו שמחים שאשאר. אבל אני חושב שנכון עכשיו לצאת לדרך חדשה". הראל צפוי להישאר בתפקידו עד מינוי מנכ"ל חדש לתפקיד - ואז לפנות למגזר הפרטי. בימים הקרובים יכונס דירקטוריון הרכבת למינוי ועדת איתור מטעמו לבחירת המנכ"ל החדש. זאת, לאחר שיאשר את מינויו של אורי יוגב ליו"ר החדש. הליך האיתור האחרון לתפקיד מנכ"ל הרכבת הסתיים בביטול תוצאותיו, לאחר שלווה בשורת מהלכים תמוהים מצד חברי ועדת האיתור, טענות בדבר לחצים פוליטיים פסולים שהופעלו על חברי הוועדה, וליקויים לכאורה בניהול הצבעתה.



הישגים ותקלות טכניות



תקופת כהונתו של הראל כמנכ"ל הרכבת התאפיינה בהישגים רבים - בהם החתימה על הסכם הפיתוח של החברה בהיקף של 29.5 מיליארד שקל, הסכם הסובסידיה של הרכבת מול משרד האוצר, פרסום דו"חותיה הכספיים של חברת הרכבת לראשונה מאז נוסדה ב-2003 וכן הסכם השכר החדש עם העובדים לאחר שלא היה בתוקף מאז 2006. הורחבו העבודות לשדרוג התשתית המסילתית ונערך מסע רכש חסר תקדים של קרונות וקטרים שיסתכם בשלוש השנים הבאות בכ-4 מיליארד שקל.



מאידך, בשנתיים החולפות ידעה הרכבת סדרה של תקלות טכניות, טענות גוברות כלפי אופי השירות, וכן מערכת יחסים מתוחה בין הנהלת הרכבת לבין ועד העובדים שהשליכה לא אחת על תפקודה של החברה. הודעת הפרישה של הראל מגיעה במקביל למשא ומתן שמנהלת הנהלת הרכבת מול הוועד על הוצאת מערך התחזוקה בחברה למיקור חוץ. ניהול הפרויקטים העתידיים הנכללים במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" כבר הוצא מידי הרכבת והועבר לניהול החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה) וחברת חוצה ישראל.



"אנחנו מנהלים מגעים מול העובדים ונהנים מגיבוי ממשלתי. אני לא מאמין שיהיו עיצומים בקרוב ומעריך שהעובדים ימצו את המשא ומתן לפני שיחזרו לבית הדין", אמר הראל. "רכבת ישראל מוכנה לקראת הקפיצה בשירות לנוסע שתהיה ב-2012, עם התווספות שורת רכבות חדשות שיגדילו את תדירות הרכבות והקיבולת".



באשר לסיכום תקופת כהונתו ברכבת אמר הראל: "ניהול רכבת ישראל הוא תפקיד מאתגר, מרתק, קשה ומספק. בתפקיד זה לקחתי החלטות לא פשוטות, ובטח לא פופוליסטיות, כדי לבצע רפורמות למען הנחת יסודות לרכבת מודרנית ויעילה יותר, כשמטרתי היתה תמיד פיתוח הרכבת וטובת החברה. אני שמח שניתנה לי ההזדמנות להוביל חברה ממשלתית לפרק זמן שכזה. זהו אתגר גדול ותרומה אדירה לחברה הישראלית".



שר התחבורה ישראל כץ הודה אתמול להראל על תפקידו לאחר שפרישתו הקודמת של הראל לוותה בקולות צורמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully