וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב של שנה באכלוס פרויקט הדגל של אזורים בירושלים

מאת רנית נחום-הלוי

15.3.2011 / 6:52

בלעדי מהעירייה נמסר כי אכלוס פרויקט קינג דיוויד רזידנס מתעכב משום שהחברה עדיין לא השלימה את התנאים למתן טופס אכלוס



>> עיכובים ניכרים באכלוס פרויקט היוקרה של חברת אזורים בירושלים, קינג דיוויד רזידנס. הפרויקט שאמור היה להתאכלס כבר לפני יותר משנה, טרם אוכלס משום שעיריית ירושלים מסרבת להנפיק לחברה טופס אכלוס (טופס 4), בעקבות אי-עמידה של אזורים בכל התנאים. מגעים שניהלה החברה עד כה עם העירייה לא הביאו להתקדמות.

פרויקט קינג דייויד רזידנס הוא פרויקט יוקרתי הממוקם ברחוב דוד המלך 14 פינת רחוב הס, והוא מוקם על ידי חברת אזורים (50%) וחברת חצרי א.ב דוד המלך (50%), שבשליטת אלי לוי. בפרויקט נבנות 88 דירות בשטח ממוצע של 156 מ"ר. את הפרויקט משווקת חברת מראות ירושלים שבבעלות שתי החברות.



חוזים שהגיעו לידי themarker מלמדים על עסקה למכירת דירה שהתבצעה לפני כשלוש שנים. הדירה בשטח של כ-120 מ"ר נמכרה אז תמורת 1.35 מיליון דולר. בחוזה שנחתם עם רוכש הדירה נכתב: "מועד המסירה הצפוי בהסכם הינו 31 בדצמבר 2009", וניתנה תקופת דחייה (גרייס) של ארבעה חודשים. בעסקה אחרת שביצעה החברה עם רוכש ישראלי לפני כשנתיים נמסר כי הדירה תימסר באוגוסט 2010 עם מועד דחייה של 90 יום. בעסקה נוספת שביצעה החברה לפני כשלושה חודשים ובה מכרה דירת פנטהאוז צוין כי החברה מתחייבת שמועד האכלוס יהיה בספטמבר 2011. דירת הפנטהאוז שנמכרה תשתרע על 250 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ-100 מ"ר, ומשקיפה לעיר העתיקה. הדירה נמכרה ליהודי תושב ארה"ב, שאותו ייצגו עוה"ד אפרים אברמזון, ישי נוימן וג'פרי רשב"א.



ברחוב קינג דיוויד נבנים כמה פרויקטים יוקרתיים ובהם פרויקט המגורים ימק"א של חברת רסקו, חברה-בת של ישרס שבשליטת איש העסקים שלמה איזנברג, פרויקט המגורים היוקרתי של האחים רייכמן המשולב במלון וולדורף אסטוריה ופרויקט המגורים ממילא של איש העסקים אלפרד אקירוב.



לפי דיווחי החברה לבורסה מדצמבר 2009 עולה כי החברה החלה לבנות את הפרויקט באוקטובר 2006, אז העריכה כי מועד סיום הפרויקט יהיה בנובמבר 2010. בפועל, הפרויקט ברובו כבר הושלם, אך השיווק בו, לפי דיווחי החברה מאותו מועד, היה 55% מכלל הדירות בפרויקט.



מדיווח החברה לבורסה ברבעון האחרון, עולה כי ב-2009 היקף מלאי הדירות למכירה שלה היה נמוך יחסית בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. החברה מעריכה כי תזרימי המזומנים מפרויקט קינג דיוויד בירושלים יסתכמו ב-84 מיליון שקל ב-2011 ו-50 מיליון שקל לתשעת החודשים הראשונים של 2012.



מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מנפיקה טופסי 4 ותעודת גמר לכל הבניינים החדשים בעיר ובכלל זה גם למראות ירושלים, לאחר השלמת ומילוי כל התנאים לקבלת טופס 4. במקרה זה טרם הושלמו כל התנאים". מחברת אזורים סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully