וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 בוחן מעבר לאבו גוש: במשא ומתן מול המועצה בנוגע להטבות מס ואישורי בנייה

מאת אופיר בר-זהר

15.3.2011 / 6:52



>> ערוץ 10 בוחן מעבר לאזור אבו גוש, הסמוכה לירושלים. ל-themarker נודע נודע כי סמנכ"ל הכספים של הערוץ, יואב הלדמן ובכירים אחרים בערוץ, קיימו באחרונה כמה פגישות באבו גוש בעניין מעבר אפשרי של הערוץ לאזור, בהן גם עם יו"ר המועצה, סלים ג'אבר. כמו כן נפגשו אנשי הערוץ עם בעליו של נכס מסחרי במקום.

החוק מחייב את ערוץ 10 להעביר את חברת החדשות שלו לירושלים עד סוף 2011, אחרת לא יוכל לקבל רישיון שידורים קבוע. מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, אמר כמה פעמים בעבר כי אינו מעונין להפריד בין חברת החדשות לשאר הערוץ, ולכן בבחינת אפשרויות המעבר של חברת החדשות לאזור ירושלים נבדקת גם האפשרות להעביר את יתר הערוץ לאותו אזור.



המבנה שנבחן באבו גוש הוא נכס מסחרי ריק הנמצא על מגרש בן שלושה דונמים. שטחו הבנוי הוא כ-1,500 מ"ר, שמתפרשים על פני שתי קומות. כפי הנראה, אנשי הערוץ מבקשים הטבות מס מהמועצה ואישורי בנייה להרחבת המבנה. ככל הידוע, במועצה מעוניינים מאוד במעבר של ערוץ 10 לאזור. בתחום המועצה שוכנים גם משרדיו של הערוץ הערבי אל ג'זירה.



המשא ומתן מתקיים על רקע שתי אפשרויות נוספות שבוחן הערוץ כדי לעמוד בחובותיו - מעבר לאולפני נווה אילן או לירושלים. נראה כי מבחינת החוק מעבר של חברת החדשות לאבו גוש עשוי להיות מספק - היא קרובה יותר לירושלים מנווה אילן, שם נמצאים אולפני חדשות ערוץ 2.



מאז סיום הליך החקיקה בנוגע לחיוב חברות החדשות לפעול מאזור ירושלים הביעו גורמים שונים בשוק ספק בנוגע לנכונותו של ערוץ 10 לעמוד בהתחייבות. עם זאת, הערוץ הצהיר כי יעמוד בכל מחויבויותיו, כולל זו הנוגעת למעבר, שאת עלותה העריך בכ-40 מיליון שקל. לסכום זה צפויים להתוסף מיליוני שקלים מדי שנה, שיוצאו על נסיעות ושעות נוספות.



מערוץ 10 נמסר: "אנחנו מחויבים להעביר את חברת החדשות לירושלים רבתי עד סוף השנה, וכך נעשה. אנחנו כבר לקראת סיומה של בחינה מעמיקה של שלוש החלופות הממשיות שעל הפרק - האולפנים בנווה אילן, מתחם ייעודי באבו גוש וחלופה בעיר ירושלים עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully