וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפי אמר שמכיוון שלא עשינו כלום לעצור את המבצע, אנחנו נענשים"

נורית רוט

15.3.2011 / 6:52

נשיא קוקה קולה ישראל:



>> רוני קוברובסקי, לשעבר מנכ"ל החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה קולה ישראל) וכיום נשיא הקבוצה, העיד במשרדי רשות ההגבלים העסקיים בתחילת ינואר 2009. קוברובסקי נשאל על ידי חוקרת הרשות מה חשב על המבצע של רבוע כחול. "הייתי מופתע מאוד מהמחירים הנמוכים", אמר.

החוקרת: "דנתם אם להתקשר לרבוע כחול ולהגיב על המבצע"?



קוברובסקי: "לא, מה יש להגיב, זה או לספק או לא. אנחנו לא אמורים לתת יד להזניית המותגים שלנו".



החוקרת: "אילו דיווחים קיבלת מיצחק תמיר ומיורם שגיא (אחד המנכ"לים בקבוצת קוקה קולה ישראל, נ"ר)"?



קוברובסקי: "מתמיר הבנתי שהיתה תגובה נזעמת של מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, על כך שאנחנו לא שומרים על המותגים שלנו ומאפשרים למבצע כזה להתחולל. הוא סיפר לי שהוא הגיב על דברי רוזנהויז ואמר לו שהוא לא יכול לעשות הרבה, גם לאור אורכו של המבצע וגם מכיוון שאולי זה לא חוקי. בהמשך השיחה בין השניים רוזנהויז אמר שמכיוון שלא עשינו כלום לעצור את המבצע, אנחנו נענשים על כך ומורידים לנו את שישיית הנביעות מהמדף. בשלב מאוחר יותר הבנתי שגם הורידו אותנו מקרטוניות פריגת".



החוקרת: "תמיר הסביר לך שרוזנהויז דרש ממנו להפסיק לספק מוצרים"?



קוברובסקי: "כן, היה ברור שהוא דרש ממנו לעשות משהו כדי להפסיק את העניין הזה, והתוצאה של העובדה שלא נעננו לדרישה של רוזנהויז היא שהורידו לנו את נביעות מהמדף".



בהמשך שאלה החוקרת את קוברובסקי אם דיבר עם מישהו מהספקים האחרים בנוגע להתנהגות הכוחנית של שופרסל ודרישתה להפסיק את אספקת המוצרים לרבוע כחול. קוברובסקי השיב כי כמי שהיה בעבר יו"ר איגוד תעשיות המזון, הוא סבר כי מדובר בנושא שהאיגוד צריך להתערב בו, ולכן פנה למחליפו בתפקיד, גדי לסין (מנכ"ל שטראוס), שסיפר לו כי "גם הוא עבר חוויה דומה עם מוצרי מכוורת יד מרדכי".



החוקרת: "תסכים אתי שמה שהפריע לשופרסל היה התחרות במבצע של רבוע כחול, ולא הפגיעה בערך המותג שלכם"?



קוברובסקי: "אני חושב שהפריע לו שרבוע כחול שובר את כללי המשחק, שאומר ש-loss leader (מוצר שנמכר ברשתות השיווק במחיר הפסד, כחלק ממהלך שיווקי - נ"ר) לא עושים במחיר נמוך ממחיר הרכישה. בנוסף, יש כאן מאבק אסטרטגי. שופרסל דיל מיצב את עצמו בתור הרשת הזולה ביותר, ופה מגה בול תוקף את העובדה הזו. מה שקרה במשחק המלחמה שלהם זה ששופרסל למד על המבצעים שמגה בול עומד לעשות והחליט לעשות מבצעים בשופרסל שלי ובשופרסל ביג, ואז כתוצאה מעניין זה, כדי להחזיר מלחמה, רבוע כחול הגיב בהפחתת מחיר במגה ובמגה בעיר. מה שעיצבן את שופרסל זה העובדה שתקפו את המיצוב האסטרטגי שלהם ששופרסל דיל הכי זולים. מגה בול בא למעשה ואומר לשופרסל דיל שהם לא יהיו הזולים ביותר, וסביב זה יש הרבה אנרגיות ואמוציות".



קוברובסקי סיפר כי בישיבת האיגוד דיברו לסין, תמיר, רוני ויינשטיין מויסוצקי ודודי מנביץ מאסם: "בסופו של דבר הסיפורים היו די דומים. כל אחד למעשה דיווח על פעולות העונשין שננקטו כלפיו על ידי שופרסל... כל המנכ"לים דיווחו ששופרסל דרשה מהם לפעול אקטיבית להפסקה במבצע, ושמכיוון שהם לא שיתפו פעולה, הורידו להם את המוצרים מהגיוון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully