וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיכיתם לרגע האחרון? בפסח הזה תשלמו ביוקר

מאת רינה רוזנברג

15.3.2011 / 6:52

כחודש לפני חג הפסח כבר קשה למצוא מבצעים וכרטיסים לחו"ל במחירים אטרקטיביים ? בעקבות עליית מחירי הדלק והירידה בפופולריות של טורקיה, הטיסות ליעדים מבוקשים באירופה התייקרו ב-20% לעומת 2010 - ומחיריהן אינם יורדים מתחת ל-700 דולר ? למרות זאת, יותר מ-300 אלף ישר



>> ביום שאחרי ליל הסדר צפויה לצאת רכבת אווירית של נוסעים מנתב"ג לעבר יעדים אטרקטיביים בחו"ל. מי שלא יזמין טיסה כבר בימים הקרובים עלול להישאר בישראל.



"בפסח השנה צפויים לצאת לחו"ל יותר מ-300 אלף ישראלים", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. "ההערכות בשוק הן שצפוי גידול בנופשים בהשוואה לשנה שעברה, בעיקר משום שפסח יוצא מאוחר, ואפשר כבר לנפוש ביעדי אגן הים התיכון במזג אוויר נוח".

אמנם יותר ישראלים מתכוונים לצאת לחו"ל בפסח הקרוב, אך הם גם ישלמו יותר מבשנים קודמות. חופשות הפסח נהפכות יקרות יותר ויותר מדי שנה. בשנה שעברה מחירי חבילות הנופש התייקרו בכ-15% לעומת פסח 2009 וגם השנה מעריכים כי עליות המחירים יגיעו לרמות דומות.



אם בשנה שעברה הסבירו גורמים בענף את עליית המחירים בכך שבפסח 2009 ענף התיירות היה עדיין בסימן של המשבר הכלכלי העולמי והמשבר הביטחוני של עופרת יצוקה ולכן ב-2010 כשהביקושים עלו - המחירים עלו בהתאם, הרי שהשנה הסיבות אחרות: "המחירים יהיו גבוהים בפסח הקרוב בעד 20% לעומת שנה שעברה. סיבה מרכזית לכך היא מחירי הדלק שעלו והשפיעו על מחירי הטיסות שייקרו את עלות החבילה", אומר אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס.



על העליות הצפויות במחירי הכרטיסים הודיעה חברת אל על כבר לפני כשבועיים. המחירים יעודכנו החל ב-1 באפריל בעלייה של 44 דולר ליעדים קרובים ו-90 דולר ליעדים ארוכי הטווח. זו העלאת המחירים השנייה באל על מתחילת השנה בעקבות היטל הדלק. "משום שאל על מהווה 35% מנתח הטיסות מתל אביב החוצה - היא סמן ימני לשאר חברות התעופה הפועלות בישראל. ברגע שהיא מתחילה להעלות את מחירי הכרטיסים כתוצאה מעליית מחירי הדלק - שאר החברות ינהגו כמוהה", מסביר אייל אטיאס, סמנכ"ל תיירות יוצאת באשת טורס.



אלון סיון, מנהל השיווק של קווי חופשה, ממליץ להקדים להזמין את החופשה ולא לחכות לרגע האחרון, מכמה סיבות. הראשונה מתייחסת לאפקט החרם של טורקיה: "טורקיה, שהיתה יעד מבוקש טרם אירועי המשט, כבר לא נמצאת ברשימת היעדים המבוקשים, ולכן יעדי אגן הים התיכון כגון רודוס וכרתים, יהיו פופולריים יותר. הביקוש ליעדים אלה יגדל בהשוואה לשנה שעברה משום שללא טורקיה ההיצע באגן הים התיכון פחת".



סיון טוען גם כי "הרבה תיירים מאירופה שביטלו את חופשתם במצרים עקב האירועים האחרונים, יעדיפו להזמין חופשות ביעד אחר באגן הים התיכון, עובדה שעלולה לייקר את החבילות ליעדי הנופשונים האלה. אנחנו מרגישים כי המלאי באגן הים התיכון אוזל והולך ושאנחנו נמצאים בתחרות קשה מאוד מול הספקים האירופיים לקבלת חדרי מלונות במחיר נמוך. בשנה שעברה היה לנו קל יותר לסגור הזמנות לפסח ליעדים אלה כי לא הרגשנו את האירופים", אומר סיון.



צריך להתפשר על התאריך



גם חלון ההזדמנויות להזמנת כרטיס לאירופה מצטמצם והולך: "היעדים לאירופה הקלאסית מבוססים על טיסות סדירות ולא על טיסות שכר, שאותם כדאי להזמין כבר עכשיו", אומר אריאל אטיאס, "טיסות שכר אפשר להשיג ברגע האחרון כי הספק יכול בקלות יחסית להשיג טיסות נוספות ברגע שהוא רואה שיש ביקוש, אבל זה מסובך יותר להוסיף טיסות סדירות. לכן אם אתם מתכננים יעד באירופה כדאי להזמין בהקדם למרות שכדאי לדעת, שכבר עכשיו רוב הכרטיסים במחירים האטרקטיביים כבר נחטפו והמחירים כל הזמן במגמת עלייה".



ואמנם מבדיקה שערכנו בשיטת לקוח סמוי בארבע סוכנויות נסיעות נראה שהיצע האפשרויות מצטמצם. הגדרנו חמישה יעדים פופולריים לחופשה באירופה: לונדון, פאריס, ברלין, רומא וברצלונה, לחופשה של חמישה לילות מימי החג ב-19-24 באפריל או 20-25 באפריל. ניסינו להזמין גם טיסות בלבד, וגם חבילות נופש, אך בשני המקרים המשימה לא היתה קלה. כחודש לפני החג מחירי הטיסות והנופשונים גבוהים ואפילו נציגי החברות נשמעים מיואשים וחסרי אונים כשאין ביכולתם להציע מחירים אטרקטיביים. בחלק מהמקרים, סכוני הנסיעות התריעו מראש ובטון מתנצל בתחילת השיחה שנכין את עצמנו לכך שהמחירים יהיו גבוהים.



בקטגוריית חבילות הנופש הבהירו לנו כבר בתחילת השיחה כי מדובר בטיסות צ'ארטר בלבד. מעבר לכך המחירים ללא יוצא מהכלל היו גבוהים מ-1000 דולר לאדם בחדר זוגי. חבילה של חמישה לילות בלונדון לדוגמה, מתחילה ב-1,250 דולר לאדם, לפאריס כמעט אי אפשר היה למצוא חבילה לחמישה לילות אלא רק לארבעה לילות או לשישה לילות ואז לחזור ביום שלאחר החג שני, ולברצלונה אפשר היה למצוא בילות לשישה לילות בלבד, או. ברלין ורומא מציעות ח בילות נופש במחיר של 1,000-1,200 דולר לאדם לחמישה לילות. מי שמחפש חבילת נופש ייאלץ להתפשר לגבי תאריך היציאה והחזרה.



גם בקטגוריית הטיסות המחירים גבוהים. לא הצלחנו להשיג טיסה במחיר נמוך מ-700 דולר לאדם ליעדים האירופיים שנבחרו. מחיר טיסה ללונדון, שיוצאת ב-19 לאפריל, הוא 700 דולר. אך אם תרצו לטוס יום אחד מאוחר יותר תשלמו כבר 900 דולר. לעומת זאת, מחיר טיסה לפאריס שממריאה ב-20 באפריל היתה 750 דולר, לעומת 900 דולר לטיסה שיצאה ב-19 באפריל, יום החג.



משום שהילדים יוצאים לחופש כשבוע לפני תחילת החג, ניסינו לבדוק אם יציאם שבוע מוקדם יותר מוזילה עלויות. להפתעתנו גילינו בחלק מהמקרים מחירים יקרים יותר מבחג עצמו.לדוגמה, בדיקה באתר איסתא מגלה כי חבילת נופש לברלין למלון abba ברמת ארבעה כוכבים בסוף השבוע שלפני החג תעלה 901 דולר לאדם, בהשוואה ל-881 דולר בסוף השבוע של החג. גם בפאריס, עבור מלון mattle ברמת שלושה כוכבים תשלמו בסופ"ש לפני החג 939 דולר לאדם, ובסוף השבוע של החג המחיר נמוך יותר - 838 דולר. במלונות ארבעה כוכבים בברצלונה המחירים היו זהים.



עם זאת, ביעדי הנופשונים של אגן הים התיכון נראה כי יציאה לפני החג כן תוזיל עלויות. מלון חמישה כוכבים בבורגס, barcelo royal beach, יעלה בסוף שבוע שלפני החג 579 דולר לאדם, לעומת 649 דולר במהלכו. גם ברודוס התופעה דומה. ב-rhodos palace, מלון חמישה כוכבים, תשלמו 419 דולר לאדם לפני החג, ו-533 דולר במהלכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully