וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סטפק רוצה להנפיק את בית ההשקעות מיטב בבורסה

מאת נועם בר

15.3.2011 / 6:52

בלעדי בכיר במיטב נפגש באחרונה עם גורמים בשוק ובירר את התהליכים לקראת גיוס. לפני שנה קיבל מיטב הערכת שווי של 709-750 מ' ש'



>> בשבועות האחרונים נבחנת בבית ההשקעות מיטב אפשרות להנפיק את החברה בבורסה. בכיר בבית ההשקעות נפגש עם פעילים בשוק ההון, ובירר עמם מהם התהליכים הנדרשים מהחברה אם תחליט לגייס הון בבורסה. לפני שנה קיבל מיטב מפירמת וריאנס הערכת שווי של 709-750 מיליון שקל.



מאז צמחו נכסי בית ההשקעות בכ-20% - לכ-37 מיליארד שקל כיום, בעיקר בשל עליות שערים בבורסה ורכישות שביצע. הכנסות מיטב בינואר-ספטמבר 2010 הסתכמו ב-276 מיליון שקל, המשקפים קצב הכנסות שנתי של 368 מיליון שקל - 11% יותר מהכנסותיו ל-2010, כפי שהעריכה וריאנס בהערכת השווי.

אם יונפק, יצטרף מיטב לכמה בתי השקעות שבחרו להיות ציבוריים - אקסלנס, דש-איפקס, אנליסט, אי.בי.אי ולידר שוקי הון. עד לאחרונה נמנה עם קבוצה זו כלל פיננסים, אך לפני חודשיים נמחק מהמסחר, לאחר שלהצעת הרכש שהגישה החברה האם, קבוצת כלל, נענו מרבית בעלי המניות.



אקסלנס, המנהל נכסים בהיקף של כ-60 מיליארד שקל, מחזיק בשווי שוק הגבוה ביותר מבין בתי ההשקעות הציבוריים - 936 מיליון שקל. דש-איפקס, המנהל נכסים בהיקף של כ-50 מיליארד שקל, נסחר בבורסה בשווי של 765 מיליון שקל, בדומה לשווי שלפיו העריכה וריאנס את מיטב לפני שנה.



בסוף הרבעון השלישי של 2010 הסתכם ההון העצמי של מיטב ב-371 מיליון שקל. בקופת המזומנים היו 101 מיליון שקל, וחובותיו לבנקים הסתכמו במועד זה ב-320 מיליון שקל. כיוון שמיטב אינה חברה ציבורית, לא ניתן ללמוד מהנתונים על החוב הפיננסי נטו. אך ההערכה היא שהוא מסתכם בעשרות מיליוני שקלים בודדים.



בינואר-ספטמבר 2010 הסתכמו הוצאות המימון של מיטב ב-13 מיליון שקל. הרווח הנקי שהציג מיטב בינואר-ספטמבר הסתכם ב-29 מיליון שקל. במשך 2010 חילק מיטב לבעלי המניות דיווידנדים מצטברים בסכום של 14 מיליון שקל. ב-2009 חילק בית ההשקעות לבעלי המניות דיווידנדים בסכום של 57 מיליון שקל.



הפעילות הגדולה ביותר של מיטב היא ניהול קופות הגמל, ובה מנוהלים נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד שקל. בתיקים מנהל מיטב 11 מיליארד שקל, ובקרנות הנאמנות - כ-9.5 מיליארד שקל. כמו כן יש למיטב חברת תעודות סל המנהלת נכסים בהיקף של כמיליארד שקל, וקרנות נאמנות שמתארחות אצלו (הוסטינג) בהיקף של 2.4 מיליארד שקל. מיטב פעיל גם בתחום החיתום, ויש לו פעילות ברוקראז' למוסדיים וללקוחות פרטיים.



למיטב ישנן גם כמה פעילויות יוצאות דופן בענף בתי ההשקעות. מיטב מחזיק במכללה המציעה קורסים בתחום שוק ההון, ובהם גם קורסי הכנה לבחינות של רשות ניירות ערך. כמו כן יש לבית ההשקעות חברה בשם "מיטב בנפיטס" המעניקה שירותי ניהול ונאמנות לתוכניות של תגמול עובדים. מיטב מחזיק גם בחברה המתמחה בניהול סיכונים ומעניקה ייעוץ לחברות.



מיטב הוא כיום חברה פרטית הנמצאת בבעלות חלקית של שתי חברות ציבוריות, קבוצת ביטוח ישיר שמחזיקה 28.56% וגאון אחזקות שמחזיק 21.43%. ביתרה מחזיקים מייסדי החברה, משפחת סטפק ושלמה סימנובסקי.



ממיטב נמסר כי לא התקיים כל דיון על הנפקה וגם לא תוכנן כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully