וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן תזרים 98 מיליארד דולר נוספים לבנקים

נעם רודה

15.3.2011 / 8:50

בהמשך להזרמת ההון המאסיבית שנועדה להפחית את הזעזועים בשוק על רקע המשבר הגרעיני, הודיע הבנק המרכזי של יפן כי יזרים 98 מיליארד דולר נוספים למערכת הבנקאות

הבנק המרכזי של יפן המשיך ביום שלישי להזרים כמויות גדולות של כסף למערכת הבנקאית, שעה שפקידים בכירים במשרד האוצר היפני הדגישו את עמידות כלכלת יפן בניסיון להגביל את בריחת המשקיעים מבורסת טוקיו.

בורסת טוקיו נפלה בשיעור של עד 14% לשפל של שנתיים עקב התפוצצויות בכור גרעיני נוסף שנפגע ברעידת האדמה והחשש מפני דליפה גרעינית בקנה מידה גדול, שהובילו את המשקיעים למכור נכסים מסוכנים ברחבי אסיה.

הין עלה ביום שלישי למרות עלייה פתאומית בשער הדולר שעוררה שמועות על התערבות מצד הבנק המרכזי של יפן. שר האוצר היפני, יושיהיקו נודה, סירב לומר האם טוקיו התערבה בשוק כדי להחליש את הין, וייתכן כי העלייה החדה נגרמה עקב פקודות מכירה חד פעמיות. "נמשיך לפקח על השוק", אמר נודה. פקיד ממשלתי בכיר אמר לרויטרס כי התנודות החדות במטבע ובבורסות נגרמות על ידי ספקולנטים.

הבנק המרכזי של יפן הציע ביום שלישי להזרים 98 מיליארד דולר נוספים למערכת הבנקאות, בהמשך להזרמת ההון המאסיבית שלו במטרה להפחית את הזעזועים בשוק על רקע המשבר הגרעיני והחששות מפני נזקים חסרי תקדים כתוצאה מרעידת האדמה. ביום שני הזרים הבנק המרכזי של הבנק 180 מיליארד דולר למערכת הבנקאות.

"התפוקה של יפן וכוחה הכלכלי לא נפגעו. אני חושב שהבלבול בשוק יתפוגג בתוך זמן קצר", אמר שר הכלכלה קאורו יוסנו במסיבת עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully