וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לנתניהו: להקים ועדה חיצונית בלתי תלויה לבחירת נציב שירות המדינה

מוטי בסוק

15.3.2011 / 10:16

נתניהו פסל שורה של שמות מועמדים לתפקיד מאחר שלא ענו על הקריטריון הראשון שלו: נאמנות מפלגתית ואישית



התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, למנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, ולראש הוועדה המיוחדת למתן חוות דעת על המועמד לתפקיד נציב שירות המדינה, השופט בדימוס דן ארבל, בבקשה להקים ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחירת המועמד המתאים ביותר לתפקיד הנציב.



בפנייתה לאישים אלו, מציינת התנועה כי מאז סוף אוקטובר משרת נציב המדינה אינה מאוישת באופן קבוע למרות שתפקיד הנציב הנו מהחשובים והמשפיעים בשירות הציבורי בישראל, וכשעל הפרק עומדות מספר רפורמות מהותיות בשירות המדינה.







התנועה מציינת כי, על פי חוק, משרת הנציב פטורה ממכרז ולא חלה חובה חוקית למנות ועדת איתור לצורך בחירת המועמד. עם זאת, נקבע כי הממשלה תמנה את נציב שירות המדינה לאחר בדיקה ואישור של ועדת המינויים. למרות האמור, התנועה סבורה כי בחינת מאפייני תפקיד הנציב וחשיבותו הציבורית מחייבים שהליך האיתור והמינוי של הנציב ייעשו בהליך סדור תוך בחינת קריטריונים ברורים על ידי גורמים בלתי תלויים ומתן הזדמנות הוגנת למועמדים רבים.



התנועה מדגישה כי על פי מידע שבידיה, מיון המועמדים והבאתם בפני ועדת הבדיקה הינם באחריות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי. לידיעת התנועה הובא כי, "לכאורה לא מתנהל בעניין זה הליך סדור ושיטתי למציאת המועמד המתאים ביותר, כפי שמצופה ונדרש מהליך הנוגע לבחירת הנציב. כך למשל לא מתקיים הליך מוסדר של הגשת קורות חיים, קיום ראיונות, מיון ודירוג מועמדים וקביעת אמות מידה נדרשים מן המועמדים. לא נעשתה פניה לציבור ו/או למועמדים שונים לבוא ולהציע עצמם.



"התנועה סבורה כי בהליך שכזה יש משום ניגוד עניינים אינהרנטי, באשר מי שאמון על בחירת הנציב יהיה מאוחר יותר נתון לפיקוחו מכוח יחסי הגומלין בין התפקידים. מן הראוי שהאמונים על הליך איתורו של הנציב יהיו גורמים בלתי תלויים ונפרדים משירות המדינה, אשר אינם קשורים ו/או כפופים לכללים החלים על עובדי שירות המדינה, שעל אכיפתם אחראי הנציב". התנועה מציינת כי "אין באמור כל הבעת עמדה או הטלת דופי בגבאי, בין אם מפורשת או מרומזת".



התנועה סבורה כי, "יש להקים ועדת בחירה מקצועית, אשר תפעל בהליך שקוף, מקצועי והוגן לאיתור מועמדים ראויים, בחינת התאמתם לתפקיד תוך הבנה כי יש לאייש תפקיד זה מוקדם ככל שניתן".



מאז סיים שמואל הולנדר, בסוף אוקטובר 2010, כהונה של 14 שנים כנציב שרות המדינה, משמש אודי פראוור, בכיר במשרד ראש הממשלה, כממלא מקום נציב שרות המדינה. ב-30 באפריל הוא יסיים קדנציה שנייה של שלושה חודשים כממלא מקום, ויאלץ להיפרד מהתפקיד.



לפי שעה, לא נראה באופק מועמד לתפקיד נציב שרות המדינה הבא. שמות רבים שהוצעו לראש הממשלה בחודשים האחרונים של מועמדים ראויים לכאורה גם על ידי אישים מתוך משרדו וגם על ידי אישים מחוץ למשרדו, נדחו על הסף למרות שחלק מהם היו ראויים. לדברי בכירים במנגנון הממשלתי, הסיבה העיקרית לפסילת כל השמות עד כה על ידי נתניהו היא שכל האישיים לא עונים על הקריטריון הראשון לבחירה: קירבה אישית ומפלגתית לראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully