וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ברנו: המנכ"ל התנצל בפני בכירים שפוטרו לאחר שהתברר כי לא העבירו סודות לסין

סוכנויות הידיעות

15.3.2011 / 10:37

שלושת הבכירים פוטרו בינואר בחשד לריגול תעשייתי, אך חקירה העלתה כי ככל הנראה מדובר בהונאה



יצרנית הרכב הצרפתית פירסמה אתמול התנצלות פומבית לשלושה בכירים לשעבר בחברה, אשר פוטרו לאחר שהואשמו בהעברת סודות של החברה לסין. רנו התנצלה לאחר שהתברר כי לא התבצע ריגול תעשייתי וכי החברה היתה קורבן להונאה.



בשידור בערוץ הטלוויזיה tf1 אמר מנכ"ל רנו קרלוס גון כי הוא מתנצל "באופן אישי ובשמה של רנו", אך אמר כי הוא דוחה את הצעתו של סמנכ"ל התפעול פטריק פלטה כי יתפטר בעקבות הפרשה.




בינואר האחרון פיטרה רנו שלושה בכירים, לאחר שטענה כי יש בידיה הוכחות לכך שמכרו סודות בנוגע לטכנולוגיה חשמלית אשר צפויה לשנות את פניה של תעשיית הרכב. הפרשה הסעירה את צרפת ושר התעשייה אריק בסון, הזהיר כי צרפת עומדת בפני "מלחמה כלכלית", לנוכח פרשיית הריגול התעשייתי החמורה. בסון אף הפנה אצבע מאשימה כלפי סין, מה שעורר הכחשות וכעס בבייג'ין.



גון ופלטה אמרו בהצהרה כי בכוונתם להיפגש עם שלושת הבכירים שפוטרו מוקדם ככל האפשר ולהציע להם פיצויים, לאחר שהתברר כי מקור המידע שטען כי מדובר בריגול תעשייתי היה נוכל. בשידור הטלוויזיה אמר גון כי הוא ופלטה יוותרו על הבונוסים שלהם ל-2010, וכי רנו תבחן מחדש את נהלי אבטחת המידע ותנקוט אמצעי משמעת נגד שלושה עובדי אבטחה שחשודים בקשר להונאה.



רנו אמרה כי התובע הכללי של פאריס, ז'אן קלוד מארין, פתח בחקירה בחשד להונאה מצד קבוצה מאורגנת. "אנחנו בוחנים חשדות להונאה", אמר מארין לעיתונאים. "יתכן שרנו לא היתה קורבן לעובדים לא נאמנים אלא לנוכלים".



עורכי דינם של הבכירים המפוטרים אמרו כי הלקוחות מוכנים לפגוש את גון, אך עורך דינו של אחד מהם, מישל בלתזאר, אמר כי "לא יעלה על הדעת" שיעבוד שוב עבור רנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully