וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה ישראל במשא ומתן לרכישת המבנה השרוף בנתניה מברונפמן ובריטיש ישראל

ליאור זנו

15.3.2011 / 11:22

על פי טיוטת ההסכם, תחולק האחריות להקמתו מחדש של המבנה בין שתי המשכירות לבין השוכרת



איקאה ישראל והשותפות במבנה "איקאה" מנהלות משא ומתן מתקדם לבנייתו מחדש, לאחר השריפה שפקדה אותו בחודש שעבר - כך עולה מדיווח של שתי בעלות המבנה - ישראלום של מתיו ברונפמן ובריטיש ישראל של ליאו נוי ופויו זבדלוביץ'. איקאה ישראל עשויה לרכוש את חלקן של כל אחת משתי בעלות המבנה, תמורת סכום המשתווה לערכו בדו"חות השנתיים שצפויים להתפרסם בחודש הקרוב, בתוספת הפרשי הצמדה.




מתחם איקאה נמצא באזור התעשיה הדרומי בנתניה והינו הסניף הראשון שפתחה רשת העיצוב השבדית המצליחה בישראל. איקאה ישראל הינה בבעלות (100%) של קבוצת ברונפמן-פישר. המבנה בו שכן הסניף הנתנייתי נמצא בבעלות של (50%) (50%), והן משכירות אותו לאיקאה.



על פי טיוטת ההסכם, תחולק האחריות להקמתו מחדש של המבנה בין שתי המשכירות לבין השוכרת. על פי ההודעה, מאומדן ראשוני עולה כי יתכן וקיים פער בין עלויות השיקום לבין גובה תגמולי הביטוח שיתקבלו ממבטחי המבנה, כך שהסכום שייאלצו החברות להשלים אמור להתחלק בשווה ביניהן.



סניף איקאה הראשון בישראל, בגודל של 23 אלף מ"ר, נפתח באפריל 2001 ונשרף כליל תוך כמה שעות. לאחר השריפה העריכה הרשת כי בתוך חצי שנה עד שנה תצליח להקים חנות חדשה במקום זו שנהרסה. משמעות הדבר היא נזק כלכלי עצום של מאות מיליוני שקלים, כאשר כל יום שבו סגורה החנות מהווה עבור החברה הפסד של יותר ממיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully