וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן - שוק היוקרה השלישי בגודלו בעולם - מפילה את מניות המגזר

רויטרס

15.3.2011 / 12:07

מניית ברברי יורדת ב-8% בלונדון; מניית LVMH נופלת ב-6.5% בבורסת פאריס



מניותיהן של חברות היוקרה הגדולות ירדו היום ואתמול בבורסות העולם, בשל החששות מהשלכותיה של רעידת האדמה ביפן על הצריכה הפרטית. יפן היא שוק מוצרי היוקרה השלישי בגודלו בעולם, אשר תרם בשנים האחרונות רבות לתוצאותיהן של הרמס, ברברי, lvmh ואחרות.



יפן, אשר תורמת 11% למכירות היוקרה העולמיות, עדיין מתקשה להתאושש מרעש האדמה שפקד אותה ביום שישי. להערכת אנליסטים, נזקי רעידת האדמה וסכנת הדליפה הגרעינית צפויים לפגוע בכלכלה היפנית, ולרסן את הביקוש למוצרי היוקרה בזמן הקרוב. "אף שלא כל חלקיה של יפן נפגעו פיסית, האירועים בהחלט מכבידים על מצב הרוח של הצרכנים", אמר הכלכלן פול לג'ואז מנומורה סקיוריטיז.



יפן מהווה 19% ממכירותיה של הרמס, 9% ממכירות lvmh, בעלת המותג לואי ויטון, 16% ממכירות ppr, שבבעלותה גוצ'י ואיב סאן לורן, ו-12% ממכירות חברת תכשיטי היוקרה השווייצית ריצ'מונט. טיפאני האמריקאית פתחה 55 חנויות ביפן ו-19% ממכירות החברה מגיעות ממנה.



מניית טיפאני ירדה אתמול ב-4.3% בוול סטריט. מניית ראלף לורן, שחשופה גם היא ליפן, ירדה ב-3.1%. גם באירופה יורדות כעת מניות ענקיות היוקרה. מניית ברברי יורדת ב-8% בלונדון; מניית lvmh יורדת ב-6.5% בפאריס לאחר שאתמול ירדה ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully