וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע ורחובות הצילו את המגמה: מספר עסקות הנדל"ן עלה ברבעון ב-11%

רנית נחום-הלוי

15.3.2011 / 12:51

מנתוני משרד האוצר המתפרסמים היום עולה גם כי הצעירים נוטשים את תל אביב ואיזור השרון



משרד האוצר מדווח היום על עלייה בשיעור של 11% בהיקף עסקות הנדל"ן ברבעון הרביעי של 2010 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו נרכשו 28,600 דירות.



הגידול במכירות הושפע מעלייה חריגה במכירות באזור באר שבע, עלייה של 29.4% - רמת שיא של מכירות מתחילת העשור. כמו כן, נרשמה עלייה בעסקות באיזור רחובות (19.3%) הנובעת בעיקר ממכירות בפרויקט גדול באיזור.



דווקא איזורי תל אביב, המרכז והשרון רושמים רמת מכירות נמוכה. באיזור נתניה היקף העסקות המשיך לרדת בשיעור מתון (1%) והוא ממשיך את מגמת הירידה שנרשמה ברבעון הקודם בשיעור של 22%. באיזור זה מבחינים החוקרים על ירידה משמעותית במשקל התושבים המקומיים מבין רוכשי הדירות שבחרו לרכוש דירה באזור זה.



גם באיזור המרכז ניכרת ירידה במכירות ברבעון זה, וסך הדירות שנרכשו בתקופה אמנם עלה בשיעור של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך היקף העסקות היה נמוך, פחות ממחצית משיעור העלייה ברמה הארצית. הגורם הדומיננטי שהשפיע על רמת המכירות הנמוכה באזור זה בשנת 2010 היא ירידה משמעותית ברכישת דירות להשקעה.



איזור תל אביב מתנהג באופן דומה ורושם עלייה מתונה בשיעור של 7.7% במספר העסקות ברבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במשרד האוצר מציינים כי שיעור העלייה המתון שנרשם באזור זה ברבעון הרביעי מוטה כלפי מעלה בעקבות שיווק מוגבר של פרויקט חדש בהיקף רחב שריכז קרוב ל-30% מסך הדירות החדשות שנמכרו באיזור.



הצעירים עוזבים את תל אביב



החוקרים מבחינים בירידה משמעותית במשקל התושבים המקומיים שעוזבים את איזור השרון ואיזור תל אביב. בעוד שהיקף העסקות באזור נתניה שנעשה על ידי התושבים המקומיים עמד ב-2009 על 81.8 אחוז, הוא ירד בהדרגה לשיעור של 78.4 אחוז ברבעון הראשון של 2010 והוסיף לרדת עד לשיעור של 74.4 אחוז ברבעון הרביעי של השנה.



גם בתל אביב מבחינים החוקרים בירידה משמעותית בשיעור התושבים המקומיים שרוכשים דירות למגורים. שיעור זה עמד על 78.8 אחוז בשנת 2009 וירד בשנת 2010 עד לשיעור של 71.7 אחוז ברבעון הרביעי.



"ניתוח הממצאים מלמד כי עוזבת את העיר אוכלוסיה צעירה ומגיעה אוכלוסיה מבוגרת יותר, עובדה הבאה לידי ביטוי בעלייה משמעותית בגילאי רוכשי הדירות למגורים בתל אביב. כך, בעוד שבשנת 2009 עמד הגיל הממוצע של רוכשי הדירות בתל אביב על 38.2, עלה ממוצע זה ל-40.6 בשנת 2010 עד 46, בעיקר לרוכשי הדירות שהגיעו מאזור מרכז הארץ", נכתב בדו"ח משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully