וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל הצלה נוסף? זכי רכיב בוחן הזרמה של 40 מיליון שקל למעריב

ערן אזרן

15.3.2011 / 13:52

תמורת הזרמת ההון יוקצו לרשותו של רכיב 60% ממניות מעריב הוצאת מודיעין - החברה הבת המוציאה את העיתון



האם זכי רכיב שולח חבל הצלה נוסף למעריב? החברה הודיעה היום כי היו"ר ובעל המניות בוחן אפשרות להזרים הון בהיקף של 40 מיליון שקל ל"מעריב הוצאת מודיעין" - החברה הבת של מעריב המפעילה את העיתון היומי. תמורת הזרמת ההון יועברו לרשותו של רכיב 60% ממניות החברה הבת. כיום מחזיק רכיב כ-30% ממניות החברה האם , וכעת יחזיק רכיב גם באופן ישיר במניות החברה המוציאה את העיתון.



על פי ההודעה, ההון יועבר בחמישה תשלומים שווים, כאשר בגין כל תשלום יוקצו לרכיב 12% ממניות החברה הבת. הזרמת ההון מותנית במכירת פעילות בית הדפוס של החברה הבת והעברת תמורת המכירה כנגד מחיקת חובות קבוצת מעריב. כן העסקה מותנית בהמרה למניות של הלוואות הבעלים כאמור, וביטול ערבויות של החברה הבת כלפי החברה האם.



בשבוע שעבר פורסם כי דירקטוריון מעריב הסמיך את רכיב לנהל משא ומתן עם צד ג' למכירת בית הדפוס של מעריב, המשועבד לטובת הבנקים המממנים של הקבוצה. בימים אלה מתקיים מו"מ בין "ישראל היום" לבין מעריב למכירת הנכס, אך בשלב הראשון "ישראל היום" סירבו להצעה. ואולם, ככל הידוע, כעת נמשך המשא ומתן בין הצדדים.

"מעריב" נתון במצוקה כלכלית מזה תקופה ארוכה, ובשבוע שעבר הודיע על גל של קיצוצי שכר. בדיווח שהוציא לבורסה, נמסר כי חלה "הרעה מהותית" בתזרים המזומנים ובתוצאות החברה ברבעון הרביעי של השנה, הן ביחס לרבעון המקביל ב-2009 והן ביחס לרבעון השלישי של 2010. גורמים בסביבת "מעריב" הביעו דאגה בנוגע לכמות הנייר שיש במחסני החברה וליכולת של מעריב להמשיך להדפיס את העיתון באופן מסודר בשבועות הקרובים.



אי הזרמת ההון לחברת מעריב עלול להעמיד אותה במצב של חוסר יכולת לפרוע את חובותיה לספקים שונים. כך בנק הפועלים הודיע לפני כשבועיים כי הוא דורש פירעון חוב של 106 מיליון שקל ממעריב בתוך 7 ימים. מאוחר יותר שלחה מעריב צפירת הרגעה כשהודיעה על המשך המשא ומתן עם הבנק. לפי הדיווח מאותו היום, "החברה מתכבדת להודיע כי היא מנהלת דיון עם בנק הפועלים, ולמיטב הבנת החברה, לעת עתה, אין בכוונת בנק הפועלים להעמיד את חוב החברה לפירעון מיידי באמצעות פנייה לבית משפט".



לפני כשנה השקיע חתם רכיב על מזכר הבנות עם עופר נמרודי, שהחזיק עד אז ברוב מניות מעריב, לרכישת אופציה לאחזקה שווה בשליטה תמורת 15 מיליון דולר ולפי שווי חברה של 35 מיליון דולר. העסקה נקבעה ל-3 שלבים: בתחילה קיבל רכיב 22.5% ממניות החברה תמורת 10 מיליון דולר. לאחר מכן הזרים 5 מיליון דולר נוספים ועלה לאחזקה של 30%; ובשלב השלישי – שטרם יצא אל הפועל – רכיב קיבל אופציה להשוואת השליטה עם נמרודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully