וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק: נתוני סלקום לרבעון הרביעי הביסו את התחזיות

Byte and Switch

15.3.2011 / 14:13

מחלקת המחקר של דויטשה נוקבת במחיר יעד של 120 שקלים למניה עם המלצת "החזק"



סלקום פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2010: סלקום הציגה רווח נקי של כ-319 מיליון שקלים לרבעון האחרון של שנה שעברה, עלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה הביס בקלות את התחזית שלנו לרווח נקי של כ-253 מיליון שקלים. הפער בין התחזית לרווח החזוי נובע בעיקר משיפור קל בפעילות והכנסת מימון חד פעמית.



ה-ebitda הסתכם בכ-631 מיליון שקלים שיפור של 3% לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2009 וקצת מעל התחזיות שצפו ebitda של כ-606 מיליון שקלים. ההכנסות סלקום ברבעון הרביעי רשמו עלייה של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-1.662 מיליארד שקלים, קצת מתחת לתחזית של דויטשה בנק לכ-1.663 מיליארד שקלים.



הנתונים בפועל והתחזיות של דויטשה כללו הפסד הכנסה של 66 מיליון שקלים לאחר שהחברה נאלצה לפצות את לקוחותיה בגין התקלה במערכת המיתוג שארעה בדצמבר 2010 ונמשכה כ-12 שעות. הפיצוי הגיע בדמות החזר כספי ללקוחות החברה על כל השימושים בזמן אויר והודעות הטקסט במשך שבוע עליו הוכרז מראש.



עם פרסום הדוחות, סלקום הודיעה על חלוקת דיבידנד של כ-303 מיליון שקלים המהווה 95% מהרווח הנקי, בדומה למדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה ברבעונים קודמים.



אתמול הודיעה סלקום, כי הגישה הצעה לאיחוד עם נטוויז'ן, לפיה תרכוש את כל מניות החברה תמורת 1.5 מיליארד שקלים, כ- 10% מעל שווי השוק שלה. עם הרכישה, תהפוך נטוויז'ן לחברה פרטית בבעלות מלאה של סלקום. סלקום ונטוויז'ן נמצאות שתיהן בשליטת קבוצת idb ואפשרות המיזוג עמדה על הפרק בתקופה האחרונה, כך שההודעה על כך לא היתה מפתיעה.



נטוויז'ן המספקת שירותי קישוריות לאינטרנט (isp), שירות שיחות לחו"ל (ild) ושירותי טלפוניה באמצעות פס רחב (vob), יהוו תוספת לשירותי הסלולר של סלקום. בדו"ח השנתי ל-2010 דיווחה נטוויז'ן על הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקלים ועל רווח נקי של כ-82 מיליון שקלים.



בעקבות רכישת 012 סמייל על ידי פרטנר, החלטת ועדת חייק בדבר ביטול ההפרדה המבנית בבזק והבעלות המשותפת על hot ומירס, צריכה סלקום להוסיף שירותים נוספים בנוסף לשירותי הסלולר.



הודעת המיזוג של סלקום עם נטוויז'ן עולה בקנה אחד עם תחזיות דויטשה להפיכת שוק הטלקום בישראל לשוק הנשלט על ידי 4-5 שחקניות המספקות מגוון שירותים רחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully