וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה ומאזדה: נחדש את הייצור רק ב-20 במארס

דניאל שמיל

15.3.2011 / 16:04

מיצובישי צפויה לחדש את הייצור מחר; חשש מבעיות באספקת מכוניות לישראל



חברת מאזדה הודיעה כי לא תחדש את פעילות הייצור עד ל-20 במארס, והצטרפה בכך לטויוטה, שתחדש את ייצור במכוניות באותו היום. יצרני רכב אחרים ובהם ניסאן וסובארו השביתו את הייצור עד להודעה חדשה, והונדה בישרה כי תשבית שני מפעלים לאופנועים.



לעומתן, מיצובישי בישרה כי תחדש את הייצור מחר. בסך הכל, 21 מפעלי רכב ביפן מושבתים כעת. עצירת הייצור לא נובעת מנזקים שנגרמו למפעלים, אלא מצורך לתת לעובדים זמן להתאושש, להתמודד עם האסון וליצור קשר עם בני משפחותיהם.



עשרות אלפי מכוניות יורדות מפסי ייצור אלה כל יום, ועצירה של מספר ימים יכולה ליצור מחסור רציני באספקת המכוניות, שיורגש גם בישראל. טויוטה, למשל, מייצרת 40 אלף מכוניות ביום ביפן.



למרות שמרבית המפעלים לא ניזוקו, בתעשיית הרכב היפנית חוששים כי הנזק לדרכים ולרכבות ביפן יפגע באספקת חלקים שאמורים להגיע מספקי משנה וכן בשילוח לחו"ל של מכוניות שכבר יוצרו. בעיה אחרת היא הקרינה הרדיואקטיבית שעלולה להיפלט מהכור הגרעיני בפוקושימה, אשר גרמה לעצירת הייצור במפעל סובארו למשל. יודגש כי אין חשש לזיהום רדיואקטיבי במכוניות שכבר נשלחו לישראל.



בשלב זה, היבואנים בישראל לא חוששים מבעיות מלאי וטוענים כי משלוחי המכוניות לחודשים הקרובים כבר יוצרו. לפי דיווחים ברשת, המפעל היחיד שנפגע בצורה מהותית שייך לניסאן ואחראי לייצור מכוניות אינפיניטי לישראל. בקרסו, היבואנית הישראלית של המותג, טרם קיבלו תשובות ברורות בנוגע לנזקים שנגרמו והשפעתם על יצוא המכוניות לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully