וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות לא יבדוק את רמת הקרינה של נוסעים החוזרים מיפן

זוהר בלומנקרנץ

15.3.2011 / 16:42

בעקבות האסון ביפן המשרד ממליץ לאחסן את בגדיהם בשקית סגורה



מאת זוהר בלומנקרנץ ורוני לינדר-גנץ



משרד הבריאות לא יקים בשלב זה, תחנה בנתב"ג לבדיקת קרינה של נוסעים אשר חזרו מיפן. זאת בניגוד לחדר הבדיקה שהוקם במיוחד לבדיקת נוסעים שחזרו מהמזרח הרחוק, בזמן המגיפה של שפעת החזירים.



עם זאת, המליץ היום משרד הבריאות לאחסן בתוך שקית סגורה את הבגדים שנלבשו בזמן החשיפה באזור שהוגדר בפיקוח ביפן. אין התוויה לטיפול תרופתי כלשהו ואין התוויה לבדיקות דם או לבדיקות אחרות (כגון מוני קרינה). כמו כן, אנשים ששהו במקומות שהוגדרו כאזורים בפיקוח השלטונות ביפן התבקשו להשאיר את פרטיהם במוקד מידע טלפוני שמפעיל משרד הבריאות לריכוז שאלות הציבור
03-6932304/5; המוקד יפעל בין השעות 8:00-16:00.



בעקבות דיווחים על קרינה רדיואקטיבית ביפן, דיווח היום משרד הבריאות בישראל, כי הוא עוקב אחר המתרחש ביפן ונמצא בקשר רצוף עם ארגון הבריאות העולמי והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית: "לפי המידע המצוי בידינו ביחס לאנשים ששהו במקומות שהוגדרו כאזורים בפיקוח השלטונות ביפן, כפי שמסתמן כרגע מדובר בחשיפה נמוכה מאוד לקרינה/זיהום רדיואקטיבי. חשיפה חסרת משמעות בהיבט הבריאותי בטווח הקצר וככל הנראה גם בטווח הארוך".



בכל הנוגע לפיקוח על המזון המיובא מיפן, שרות המזון במשרד הבריאות פועל בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי ונמסר כי בשלב זה אין שינוי במדיניות: "משרד הבריאות עוקב אחר ההנחיות ויעדכן בהתאם. משרד הבריאות יעדכן את הציבור בכל מידע חדש שיתקבל בהתאם לדיווחים מיפן ומהארגונים הבינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully