וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 6 חודשים ירד מדד מנהלי הרכש מתחת ל-50 נקודות

ואדים סבידרסקי

15.3.2011 / 17:05

בנק הפועלים: תוצאות הסקר הושפעו מהעלייה המתמשכת במחירי חומרי הגלם והאנרגיה



מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד בחדות בחודש פברואר. רמת המדד צנחה בכ-18% ל-48 נקודות, ובכך עברה להצביע על התכווצות בפעילות לאחר שישה חודשים של התרחבות. ירידה בולטת במיוחד חלה ברכיב הביקושים המקומיים, כאשר הביקושים ליצוא ירדו אף הם בחדות, אם כי רמתם נותרה גבוהה מ-50 נקודות. רכיב התעסוקה שמר על יציבות ברמה גבוהה. בבנק הפועלים מציינים כי הסקר הנוכחי לא הושפע מאסון ביפן.



בבנק הפועלים מעריכים כי תוצאות הסקר הושפעו מהעלייה המתמשכת במחיר חומרי הגלם והאנרגיה, כאשר הרכישות למלאי ירדו החודש באופן חד. יתכן שהירידה ברכיב הביקושים המקומיים משקפת אף היא את החשש מפגיעה בכושר הקנייה של הציבור.



"התפנית החדה במדד מנהלי הרכש בחודש פברואר מפתיעה במידה רבה, לאור נתוני הפעילות הטובים של מגזר התעשייה, ובכלל זה עלייה בייצור וביצוא התעשייתי", מסבירים כלכלני בנק הפועלים. "כמו כן, מדדי מנהלי הרכש למגזר התעשייתי בעולם נמצאים עתה ברמה גבוהה. יש לזכור שמדובר בתצפית בודדת ומוקדם עדיין מכדי להסיק שהפעילות התעשייתית עברה למגמת ירידה".



מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג'יי.פי, עלה לרמה של 57.8 נקודות, הרמה השנייה בגובהה שנמדדה אי פעם. המדד נמצא מזה עשרים חודשים מעל רמת ה-50 נקודות ובחלק גדול מהמדינות נמצא המדד ברמת שיא. המדד האמריקני עלה לרמה של 61.4 נקודות והגיע לרמתו הגבוהה ביותר בשש השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully