וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות לאולמרט: "הבהרת לעד המדינה כי ניתן לגייס אותך לטובת הולילנד באמצעות שוחד"

הילה רז

15.3.2011 / 19:37

בהודעת השימוע לרה"מ לשעבר נכתב: "יחסי השוחד בינך לבין עד המדינה החלו בכספים שביקשת לכיסוי גירעונות"



הודעת השימוע ששיגרה פרקליטות מסוי וכלכלה לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כוללת ארבעה עמודים בלבד והיא מגוללת בתמציתיות רבה את עיקר טענותיה וחשדותיה נגד אולמרט בנוגע למעורבותו בקידום לכאורה של שני מיזמי נדל"ן: הולילנד וחברת הזרע.



הפרקליטות מאשימה את אולמרט כי במהלך 1994, כשנוהלו ההליכים המקדמיים בנוגע לפרויקט הולילנד בעירייה, הוא הכיר את עד המדינה, שפעל בשמם של היזמים ומטעמם של היזמים בפרויקט, ובאותה עת הכירה אותו גם שולה זקן.



"בסמוך לאחר היכרותכם, הבהרת לעד המדינה כי ניתן לגייסך למען הפרויקט (הכוונה להולינד) ולצורך קידומו באמצעות מתן שוחד. מכאן ואילך נרקמה בינך וזקן לבין עד המדינה, בשמם ומטעמם של יזמי הולילנד, מערכת יחסים של תן וקח שהשתרעה על פני שנים ארוכות", נכתב בהודעה ששוגרה לאולמרט.



בנוגע לחשדות שעלו נגד אולמרט בפרשת חברת הזרע, לפי ההודעה, ידע אולמרט שעד המדינה מייצג את החברה בקידום ענייניה. החל מ-2003, נכתב, "פנית לעד המדינה בעצמך או באמצעות זקן, מפעם לפעם, בהתאם לצרכים, וביקשת טובות הנאה. מערכת יחסי השוחד בינך לבין עד המדינה החלה בכספים שביקשת, בין בעצמך ובין באמצעות זקן, לצורך כיסוי גירעונות שנוצרו בעקבות מערכת הבחירות לעיריית ירושלים ב-1993 וכן כספים למימון מערכות בחירות וגירעונות בהיקף של כ-1.5 מיליון שקל".



לפי ההודעה, מ-2002 הועברו 500 אלף שקל לאחיו של אולמרט, יוסי אולמרט, שנקלע למשבר כלכלי חמור, ששולמו על ידי דכנר בצ'קים עתידיים. הפרקליטות סבורה כי 1.4 מיליון שקל הועברו למהנדס העירייה אורי שטרית, כדי להשביע את רצונו של אולמרט.



בנוסף, חשוד ראש הממשלה לשעבר בקבלת סכום שבין 60-100 אלף שקל שקיבל באמצעות זקן ב-2004 ומימון סקר דעת קהל בשווי 70 אלף שקל. אולמרט, לפי החשד, קיבל גם עט יוקרתי וסיגרים מיוחדים.
לטענת הפרקליטות, היתה שולה זקן "יד ימינו של אולמרט ובת בריתו ... נוכח קרבתכם היתה זקן בעלת השפעה רבה בקרב גורמים בעיריית ירושלים ובקרב מקורביך. לאורך כל התקופה הרלוונטית פעלה זקן תוך שיתוף פעולה עמך, לקידום האינטרסים שלך".



כדי להזים את החשדות נגדו, על אולמרט לפנות לפרקליטות מסוי וכלכלה בכתב בתוך 30 יום בבקשה מנומקת להימנע מהגשת כתב אישום נגדו. הוא יהיה זכאי גם לשימוע בעל פה.



גורמים בצוות ההגנה מציינים כי למעט קבלת עט וסיגר, דבר המוכחש על ידי אולמרט, כל הכספים עליהם מדובר בהקשר של אולמרט - הם כספים שלא היתה לו כל נגיעה להם, ולא עברו אליו בכלל. "לפרקליטות אין שום טענה כי כספים כלשהם עברו לכיסו של אולמרט. הם מנסים, בהתבסס על עד מדינה מפוקפק ושקרן, לקשור את אולמרט לכספים שאחרים קיבלו ולקשור אותו לכך באופן מלאכותי לחלוטין", מציינים שם.



אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה כי "אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והוא עומד מאחורי הצהרה זו גם היום, ושום טענות של הפרקליטות לא ישנו עובדה זו. מראש לא היתה לנו ציפייה שבפרקליטות יקבלו החלטה שונה, זאת לאחר שבמשך חודשים ניהלו המשטרה והפרקליטות קרקס תקשורתי כשמסקנות החקירה מתפרסמות כבר בתחילת החקירה, הרבה לפני שאולמרט נשאל אפילו שאלה אחת".



"מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה, שהוא אדם מפוקפק, המשתמש כדבר שבשגרה בשקרים ובסיפורי בדיות כדי לאיים ולסחוט כספים מאנשים. זו דרכו וזו שיטתו. אך הפרקליטות, במקום להוקיע אדם זה, משלמת לו מיליונים כדי שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע. למרות שזכותו של הציבור לדעת מהם התנאים המופלגים שנתנה לו המדינה, הפרקליטות מסרבת לפרסם תנאי הסכם שערורייתי זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully