וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות לא באמת חוששות

רינה רוזנברג

16.3.2011 / 6:49

הרשות לסחר הוגן



>> תמר פינקוס מונתה בקיץ לממונה על הרשות לסחר הוגן, אך בשטח נראה כי היא עדיין לא מצליחה להושיע את הצרכן ממצוקותיו מול החברות הגדולות, שממשיכות לעבור על החוק להגנת הצרכן. הרשות פועלת ללא רשות, כלומר לצרכן אין למי לפנות במקרה שבוצעה נגדו עוולה צרכנית.

למעשה הפעילות המרכזית של הרשות שלה מודע הציבור היא בעיקר מכתבי ההתראה אותם שולחת פינקוס לחברות שונות, שבהם היא מורה להם להסיר באופן מיידי פרסומים מטעים שעומדים בניגוד לחוק הגנת הצרכן. אלא שלא ברור מה קורה לאחר משלוח המכתבים. לטענת פינקוס, "החברות נמצאות במעקב ואנחנו לא מרפים מהן. עם זאת אני לא יכולה לפרסם חקירות ומהלכים שאנחנו מנהלים".



מבירור אצל החברות שקיבלו מכתבים כאלה קשה להכריע אם מכתבי התראה ללא הטלת קנסות או הגשת כתבי אישום באמת אפקטיביים. דרישת הרשות להוריד את קמפיין רשת האופנה tnt לאור שימוש בעירום הגיעה באיחור מהותי; בזק בינלאומי, שנדרשה לפני כחודש לציין בפרסומת מטעמה גם את מחיר השירות לאחר תום תקופת המבצע, ממשיכה לטעון כי היא עומדת בדרישת החוק; ומכתב ההתראה שקיבלה פוקס לפיו היא מפירה את חוק הגנת הצרכן אמנם הביא לשינוי הקמפיין - אך החברה ממשיכה להתעקש שעמדה בתקנות. רק בצבר, שהיתה בין הראשונות לקבל את מכתבי ההתראה מהממונה להגנת הצרכן, טוענים כי אכן תיקנו את כל הליקויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully