וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיויד גילה הוא מועמד קלאסי למי שרוצה להחליש את רשות ההגבלים"

אורה קורן

16.3.2011 / 6:49



>> שר התמ"ת, שלום שמחון, צפוי להיפגש היום עם המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים בועז גולן, המשפטן של רשות ההגבלים, ודיויד גילה, מומחה בתחום שהגיע מהאקדמיה - כך מסרו אתמול מקורבים למשרד התמ"ת. שמחון אמור לבחור באחד המועמדים ולהעביר את מועמדותו לאישור הממשלה, ככל הנראה כבר ביום ראשון הקרוב.

המלצות הוועדה לאיתור הממונה על ההגבלים העסקיים מעוררות חוסר נחת בקרב מומחי הגבלים. שתי הביקורות העיקריות הן על בחירתו של דיויד גילה, המחזיק בדעות פשרניות יחסית, שנוחות למגזר העסקי, ואי בחירתו של מאהר דבאח, מומחה בינלאומי בתחום. מועמדותו של גולן היתה צפויה ואינה מעוררת ביקורת. "זה מטריד שדבאח לא היה אחד מאלה שעלו לשלב האחרון למפגש עם השר. הוא בהחלט מומחה בינלאומי מוערך. זו תעודת עניות גדולה מאוד", אמר אחד הבכירים מתחום ההגבלים.



גילה התבטא בעד המשך התעצמות התאגידים הגדולים במשק, בנימוק שהמשק אינו ריכוזי מדי. תאגיד איי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, השתמש בחוות הדעת שלו כדי לפעול נגד הקו הציבורי שהוביל להקמת הוועדה הממשלתית להגברת התחרות במשק.



בכיר מתחום ההגבלים אמר כי משיחות עם גילה בנושאי הגבלים התרשם כי עמדותיו נובעות כנראה מגישה מחקרית. "זכותו כחוקר להחזיק בדעות פשרניות. עם זאת, הקו הפשרני שלו יקשה עליו לנהל קרבות קשים שצפויים לרשות עם אנשי עסקים, בנוסף לחוסר הניסיון הניהולי שלו, שיהיה בעוכריו ועלול לפגוע ברשות כולה", אמר בכיר מתחום ההגבלים. "יש פער גדול בין עמדות שמגבשים באקדמיה לבין מורכבות נושא האכיפה. שהרשות עוסקת בו. שיקולי רשות ההגבלים צריכים לכלול גם יצירת הרתעה לטווח ארוך וחינוך, לא רק ידע תיאורטי".



בכיר אחר אמר כי "גילה היה תמיד בצד הבעייתי של התחרות במשק. כבר לפני כעשור, כשרשות ההגבלים פירקה את האחזקות המשותפות של כור וכלל במשאב ואי.סי.איי, היה גילה בצד מתנגדי הפירוק. הוא מועמד קלאסי למי שרוצה להחליש את רשות ההגבלים העסקיים".



בכיר נוסף ציין כי גילה עשוי לשנות דעותיו אם יישב על כס הממונה. "צריך לוודא שאין לו ניגוד עניינים. אם איי.די.בי השתמשו בחוות הדעת שלו, ייתכן שהוא צריך תקופת צינון לפני שיטפל בעניינם", אמר.



למרות הביקורת, גילה הביע גם תמיכה בפעולה נחושה יותר של רשות ההגבלים נגד מונופולים ובתחום הממשק הרב-שוקי - תחום פעילות חדש יחסית ברשויות ההגבלים בעולם, שבו נבחנים צעדים למניעת פגיעה בתחרות הנובעת מאחזקות של כמה אילי הון באותם השווקים. גילה מחזיק בדעה כי אחזקות מרובות אלה יוצרות מאזן אימה ומעודדות יצירת קרטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully