וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכללית: נפסיק להפנות חולים לבתי חולים ממשלתיים

מאת רוני לינדר-גנץ

16.3.2011 / 6:49

בלעדי הכללית מגיבה לקשיים במגעים בינה לבתי החולים על רכש ולהנחיית משרד הבריאות לבתי החולים לגבות מחירי מחירון



>> שירותי בריאות כללית מכריזה מלחמה על משרד הבריאות ומאשימה אותו בניגוד עניינים חריף: במכתב ששיגרה שלשום סמנכ"לית הקופה, ד"ר אורית יעקובסון, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, היא מודיעה כי החל מאפריל תפסיק הכללית להפנות את מבוטחיה לשלושה בתי חולים ממשלתיים - וולפסון, בני ציון ופלימן - וכי בקרוב יצטרפו לכך שני בתי חולים נוספים.

מנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, אמר אתמול: "המדינה, כמונופול שמחזיק בתי חולים, אונסת אותנו כקופה לקנות בבתי החולים שלה במחיר שהיא קובעת - ואנחנו נאלצים למזער נזקים".



מחאת הכללית מגיעה על רקע המשא ומתן בין קופות החולים לבתי החולים הממשלתיים על ההסכם תלת-שנתי (2011-2013). כיום היקף הרכש של שירותי בריאות כללית מבתי החולים הממשלתיים הוא כ-3.5 מיליארד שקל בשנה. במוקד המחלוקת נמצאות ההנחות שמקבלות קופות החולים מבתי החולים ממחיר המחירון של השירותים השונים. עד היום נהנו הקופות מהנחות בשיעור של עד עשרות אחוזים, שלטענתן נועדו לפצות על מחיר המחירון המנופח והלא ריאלי של משרד הבריאות.



באחרונה הודיע חשב משרד הבריאות, דוד גרשונוביץ', לבתי החולים כי בהיעדר הסכם חדש עליהם לחייב את קופות החולים במחיר המחירון החל ב-1 בינואר השנה. בכללית רואים בכך הכרזת מלחמה: "ברגע שמחייבים אותנו במחיר מחירון שגבוה בעשרות אחוזים מהמחירים הריאליים של השירותים, מכניסים את הכללית לגירעון של עוד 300-400 מיליון שקל בשנה", אומר דפס, "אם מצרפים לכך את הסכם שכר הרופאים הצפוי בקרוב, שעלותו צפויה להיות מאות מיליוני שקלים, בעצם מחליטים למוטט אותנו".



כדוגמה נותן דפס את תעריף בדיקת מיפוי עצמות השכיחה: "במכון פרטי אנחנו רוכשים את הבדיקה ב-150-210 שקל, לפי ההסכם הקודם עם ההנחה רכשנו אותה מבתי החולים ב-285 שקל, ואילו עתה אנחנו מחויבים לרכוש אותה במחיר של 595 שקל".



לדברי דפס, "בתי החולים של משרד הבריאות מסיימים כל שנה בגירעון של 600-700 מיליון שקל וכדי להקטין אותו הם מפילים זאת על הקופות. מנכ"ל משרד הבריאות דואג רק לבתי החולים, ובעצם אומר שמה שיקרה עם הקופות זה לא עניינו".



דפס מודע לכך שהצעד פוגע גם בחולים שיגיעו לבתי החולים הממשלתיים: "האבסורד הוא שפוגעים בנו ובסוף אנחנו אשמים בפגיעה בלקוחות ובחופש הבחירה שלהם. אבל אין לי ברירה, אני לא מוכן להיכנס למלכודת של גירעון שתאלץ אותי לסגור מרפאות ושירותים ולפגוע בזמינות למבוטחים. נעשה הכל כדי שאף לקוח לא ייפגע ושכל מי שהיה אמור לקבל טיפול במוסדות אלה יקבל פתרון זמין ואיכותי באותה העת בבתי חולים אחרים".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד עוקב אחר המשא ומתן של קופות החולים ובתי החולים, אם לא יגיעו להסכם בימים הקרובים נתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully