וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הע"ל השתכר 65 אלף שקל בחודש

מאת מירב ארלוזורוב

16.3.2011 / 6:49

בלעדי לפי תלונות, יו"ר הסתדרות העובדים הלאומית יואב שמחי והמנכ"ל יאיר שלם נהנים משכר גבוה מאוד וממכוניות ליסינג יקרות, ואף משתמשים בכרטיס אשראי של החברה למימון הוצאותיהם. התלונות נגד השניים גברו לאור קשייה של הע"ל, המחיבים אותה לפטר עובדים



>> הזעזוע שעוברת הסתדרות העובדים הלאומית בעקבות הרשעתו של היו"ר המיתולוגי אברהם הירשזון במעילה בכספיה, אינה נרגעת. גם לאחר שהנהלת ההסתדרות התחלפה, ומונה לה יו"ר חדש, יואב שמחי, שהבטיח להצעיד את הע"ל לדרך חדשה - נמשכים הגילויים על בעיות בניהול הארגון.

באחרונה נחשף כי שכרו של שמחי הוא 65 אלף שקל בחודש - כפול משכרו של יו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני. בנוסף, מנכ"ל הע"ל, יאיר שלם, השתכר 45 אלף שקל. גילויים נוספים היו כי השניים קיבלו גילום מס לשכרם - ההסתדרות פיצתה אותם על תוספת הההפרשה לביטוח לאומי שנעשתה בשכרם בעקבות העלאת התקרה המירבית לתשלומי הביטוח הלאומי. בנוסף הועלו טענות כי השניים נוסעים במכוניות יקרות במסגרת חכירה שעושה עבורם ההסתדרות, וכי מדובר במסלול ליסינג יקר בהרבה מזה שאושר לעובדים זוטרים יותר בארגון.



תלונות נוספות התקבלו לאחר שהתברר כי השניים נהנים מכרטיס אשראי של הע"ל, המממן את הוצאותיהם - כמו הוצאות על מסעדות. כזכור, אחד הממצאים הקשים נגד הירשזון היה ההוצאות הגדולות של מסעדות ונסיעות שהוא העמיס על תקציב ההסתדרות. התלונות נגד שמחי גברו לאור קשייה של הע"ל, המחייבת אותה לקצץ בתקציביה ואף לפטר עובדים. התמרמרות גדולה קיימת בקרב העובדים בעקבות סבב הפיטורים שנערך באחרונה, בשעה שהנהלת הארגון נהנית מתנאי עבודה נוחים במיוחד - וזאת, כאשר מדובר בארגון עובדים יציג. כל התלונות נמצאות בבדיקה.



התלונות הגוברות בתוך הארגון, וכן הבדיקה המתנהלת לגבי התלונות, אילצו את שמחי ואת שלם להפחית את שכרם. ככל הידוע, שכרו של שמחי הופחת באחרונה ל-45 אלף שקל בחודש, וזה של שלם ל-35 אלף שקל בחודש. בנוסף, הגילויים טירפדו ככל הנראה את הניסיון של שמחי לנצל פירצה בתקנון הע"ל כדי להביא להארכה אוטומטית של כהונתו בשנתיים נוספות. שמחי מכחיש זאת.



דובר הע"ל סירב להתייחס לנתוני השכר, אבל מסר כי שמחי ושלם הפחיתו משמעותית את שכרם. לגבי המכוניות שבהן נוהגים השניים אמר: "מדובר במכוניות ההולמות את תפקידם, ושנבחרו כדי להקטין הוצאות".



הדובר אישר את גילום תקרת הביטוח הלאומי בשכרם של השניים, אך מסר כי מדובר בטעות בשל "הכוונה שגויה של סמנכ"ל הכספים בארגון", וכי הטעות תוקנה.



בנוגע לכרטיסי האשראי שקיבלו השניים, מסר הדובר כי הדבר נעשה בהתאם לדרישות מבקר הפנים, מאחר שהשימוש בכרטיסי אשראי מאפשר בקרה מלאה על רמת ההוצאות, וכי ההוצאות שנעשו "לא חרגו מאמות מידה מקובלות. מדובר בסכומים הרחוקים עשרות מונים מהוצאות זהות שהכיר הארגון בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully