וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה השיקה מסנן המים המתחרה בתמי 4 - יוצע במחיר נמוך ב-20%-25%

מאת עדי דברת-מזריץ

16.3.2011 / 6:49

יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה: "למזלנו היה מי שחינך את הצרכנים לא לסחוב בקבוקי מים מינרליים - ועכשיו אנחנו נוכל ליהנות"



>> "למזלנו היה מי שחינך את הצרכנים לא לסחוב בקבוקי מים מינרליים - ועכשיו אנחנו נוכל ליהנות מכך", אמר אתמול יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, באירוע להשקת מתקני המים הביתיים אלקטרה בר.

המתקן של אלקטרה, שיושק באמצעות קמפיין בהיקף של 15 מיליון שקל, מוצע ב-12 צבעים עם אפשרות לעיצובים מיוחדים לילדים ולחברות. הוא כולל מסך מגע, מסנן גם מתכות ומאפשר מילוי בקבוקים כשהם עומדים.



אלקטרה תנסה לנגוס כמה שיותר משוק מתקני המים הביתיים, שהכנסותיו מסתכמים בכ-720 מיליון שקל בשנה והוא נשלט על ידי קבוצת שטראוס, בעלת תמי 4, שמחזיקה בכ-90% ממנו. "זהו שוק עם פוטנציאל אדיר וצומח, ולמעשה לצרכן לא היתה עד היום אפשרות בחירה", אמר ודמני.



קבוצת שטראוס הקימה ב-2007 את שטראוס מים, שפועלת בתחום מערכות סינון וטיהור מים. החברה רכשה ביולי 2009 את תנה תעשיות, בעלת תמי 4, תמורת 291 מיליון שקל. בעת הרכישה לא נאלצה תמי 4 להתמודד מול מתחרים גדולים, מה שעומד להשתנות.



שטראוס אף ניסתה למנוע את ההשקה של אלקטרה, ופנתה לבית המשפט בבקשה שיוציא צו מניעה זמני נגד להשקה. שטראוס טענה כי המוצר של אלקטרה מפר את הפטנט של תמי 4 - מגשית ניקוז מתקפלת. אלקטרה טענה כי הפטנט היה קיים באבטיפוס, אך המתקן שונה והפטנט הוצא מהמתקן שיושק. בעקבות זאת משכה שטראוס את בקשתה.



"לנו יש מגש נשלף", אמר ודמני בהומור. "רצינו לרשום עליו פטנט, אבל לא עשינו זאת. הופתעתי מהתביעה של שטראוס. פשוט לא חשבתי שהם יגישו בקשה לצו מניעה על המכשיר הלא נכון".



אלקטרה תנסה להתחרות בשטראוס גם במחיר, והיא מבטיחה להיות זולה ב-15%-20% בממוצע מתמי 4. מחיר המחירון של אלקטרה בר נמוך ב-10%-15% ממחירי המחירון של תמי 4, ומחירי המחירון של המסננים ונורת uv של אלקטרה בר נמוכים ב-20%-25% ממחירי המחירון של תמי 4. אלקטרה בר יעלה 2,473 שקל, בנוסף ל-299 שקל עבור התקנה חד-פעמית (2,772 שקל יחד)), כולל שירות ואחריות ל-12 חודשים.



בתשובה לשאלה כיצד תנהג אלקטרה אם שטראוס תוריד את מחירי תמי 4 באופן ניכר, ענה ודמני: "קשה להאמין ששחקן שקנה באחרונה חברה ב-300 מיליון שקל יוריד מחירים בצורה אגרסיבית. אם צרכן קנה באחרונה מכשיר תמי 4 במחיר גבוה יותר, הוא לא יסלח ולא ישכח. ואם הוא ישכח - אז נזכיר לו".



בנוסף, תנצל אלקטרה את היתרון שלה מול תמי 4 בערוצי המכירה. מלבד מוקד מכירות טלפוני וחנות מקוונת, היא תשווק את המוצר בסניפיה, שקם אלקטריק ומחסני חשמל, ובאמצעות טכנאי השירות של אלקטרה, הפוקדים יותר מ-1,000 בתים מדי יום, שישמשו אנשי מכירות, יציעו את המוצר וישאירו קטלוג בבית הלקוח.



"לא נעבוד עם סטופר, יש לנו את כל הסבלנות והזמן. נכנסנו לתחום כדי להיות בו לאורך זמן שחקן משמעותי", אמר ודמני לגבי יעד ההשקה. משטראוס נמסר בתגובה: "אנו מברכים כל תחרות. נבחן את המכשיר של אלקטרה ונחליט כיצד לפעול מבחינה משפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully