וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרהי מציע למכירה חלק מקבוצת הכבלים באירופה

מאת אמיתי זיו

16.3.2011 / 6:49

בלעדי בנק רוטשילד מונה לחפש רוכש לפעילות הכבלים של דרהי בבלגיה ולוקסמבורג. לחברת הכבלים חוב של יותר מ-3 מיליארד יורו



>> המשקיע הישראלי פטריק דרהי, המחזיק ב-45% ממניות hot ו-95% ממניות מירס, מנסה למכור שני נכסים משמעותיים באירופה. דרהי מחזיק בכמה חברות כבלים ביבשת, ועל פי פרסומים בעיתונות כלכלית זרה, כעת הוא שם על המדף שתיים מהן - חברות הכבלים שלו בלוקסמבורג ובלגיה.



החברה הבלגית היא הגדולה יותר, עם כ-130 אלף לקוחות כבלים, רובם באזור בריסל, ומחזור שנתי המוערך ב-60 מיליון יורו.

הפרסומים אודות מכירת החברות החלו ב-1 בפברואר. אתר בשם broadband tv news דיווח אז שהחברה הצרפתית נומריכבל (numericable) החלה בתהליך מכירת שתי האחזקות שלה בלוקסמבורג ובלגיה. עוד דווח כי החברה מינתה את בנק רוטשילד לקיים את הליך המכירה. הבנק פנה לכמה חברות תקשורת מתחרות העשויות להתעניין בחברות, והידיעות אושרו על ידי מנכ"ל החברה הבלגית פאסקל דורמל, שטען גם שתוצאות החברה מצוינות, עם אחוזי נטישה נמוכים ואחוזי חדירה גבוהים של שירותי הטריפל.



דרהי מנסה למכור את החברות ראשית כי ישנה כוונה של הרגולטור הבלגי לענייני תקשורת (bipt) להגביר את התחרות בשוק הכבלים. שנית, ומשמעותי יותר, הפרסומים טוענים כי החברה האם בצרפת ממונפת מאוד וכי שותפיה הפיננסיים דואגים מיחס החוב הנוכחי שלה.



החברה האם, נומריכבל, מוחזקת ב-30% על ידי אלטיס של דרהי, ועל ידי קרנות הפריבט אקוויטי קרלייל (38%) ו-cinven. לפי הפרסומים, שתי הקרנות הן שדוחקות בדרהי לשפר את מבנה החוב שלו. ישנן הערכות כי היקף החוב של נומריכבל עומד על 3 מיליארד יורו.



דרהי נמצא לפני אתגר משמעותי גם בשוק הישראלי. הוא רכש את מירס תמורת 170 מיליון דולר כשתחרות לא נראתה באופק במכרז תדרי הסלולר. כעת הוא נאלץ להתמודד על תדרי ה-gsm מול עוד שלוש קבוצות, חלקן לפחות עם כיסים עמוקים, מה שיצריך מדרהי לשים הצעה רצינית על השולחן.



גם בחברת הכבלים hot יש קשיים. לחברה חוב גדול ובינתיים היא אינה מחלקת דיבידנדים. מקבוצת אלטיס בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully