וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 24 נגד רשות השידור: לא מאפשרת לנו לרכוש קליפים מהארכיון

מאת אופיר בר-זהר

16.3.2011 / 6:49

בלעדי רשות השידור: "הטענה אינה נכונה. מנהלת הערוץ ביקשה לרכוש את כל מאגר הקליפים של הארכיון, כדי להשתמש בהם ללא הגבלה"



>> ערוץ המוסיקה 24 טוען כי רשות השידור לא מאפשרת לו לרכוש קליפים המצויים הארכיון שלה, כדי שיוכל לשדרם.

גורמים בערוץ 24 אומרים, כי "זאת שערורייה, נעשה את הכל כדי לשמר את המוסיקה הנוסטלגית. לא ייתכן שיש מונופול של נכסי צאן ברזל על התרבות הישראלית, ושהם לא ישודרו במקום שמיועד למוסיקה ישראלית. ערוץ 24 משווע לקליפים ולשימור המוסיקה הנוסטלגית. לא יעלה על הדעת שהשירים הללו קבורים בארכיון ערוץ 1, נכחדים והולכים".



עורכת ערוץ 24, נירית וייס, מעוניינת לחזק את שידור שירי עבר ישראליים. בערוץ פנו השבוע במכתב לארכיון רשות השידור ודרשו לקבל הצעת מחיר. על פי הערכות, התעריף שדורשת הרשות בעבור שידור קליפים מהארכיון נע בין 1,000 ל-2,000 דולר לדקה.



במכתב ששלח ערוץ 24 לרשות והגיע לידי themarker, נטען: "הודעתם לנו כי אינכם מוכנים ליתן רישיון שימוש בקליפים לשיבוץ בערוץ 24 כפי שהערוץ ימצא לנכון, מאחר שתפישתכם היא כי ?זהו שימוש שעושה ערוץ 1 בחומרים'. סירובכם מהווה חריגה בוטה מהסמכות שהוקנתה לכם על פי דין, וכן פוגע משמעותית בקידום היצירה הישראלית, לו מחויבת הרשות ושעליה הופקד גם ערוץ 24".



הערוץ הוסיף כי "לרשות השידור יש מונופול על ידע תרבותי והיסטורי רב של המדינה, ועקב כך גם שליטה על מידע רב בנושאים מרכזיים בתרבות הישראלית. המידע התרבותי הזה הוא בבחינת נכסי הכלל. הציבור הוא זה שמממן את הרשות, ולכן נכסיה הם נכסיו".



מרשות השידור נמסר בתגובה: "הטענה כפי שהיא מוצגת אינה נכונה. מנהלת ערוץ המוסיקה, רוית אלמוג, פנתה בפנייה כללית לרכישת מאגר הקליפים של הארכיון, כדי להשתמש בהם ללא הגבלה. בתגובה הובהר כי הארכיון ישמח לשתף פעולה עם כל פרויקט של ערוץ המוסיקה וכי לא ניתן להעביר את מאגר הקליפים בשלמותו לערוץ המוסיקה. יתרה מזאת, אלמוג הוזמנה לארכיון כדי לערוך תחקיר ולהכין רשימות של קליפים מבוקשים, אך סירבה והתנתה את הגעתה באישור גורף לרכישת מאגר הקליפים מראש".



בתוך כך החליט ערוץ 24 להשיק פרויקט שבמסגרתו יפיק קליפים לגרסאות כיסוי לשירים של שירים משנות ה-60, 70 ו-80. הערוץ מנהל מו"מ בעניין עם אוניברסיטת תל אביב, מתוך מטרה כי סטודנטים בחוג לקולנוע יהיו מעורבים בהפקות של כ-30 קליפים, בהשקעה של עשרות אלפי שקלים מצד הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully