וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הדו"חות: באי.בי.אי מעניקים המלצות "קנייה" ללאומי והפועלים

מאת מיכאל רוכוורגר

16.3.2011 / 6:49

מחיר היעד לשני הבנקים הוא 20.5 שקל למניה - גבוה ב-20% מהמחיר בשוק. "עליות הריבית והגידול באשראי יתורגמו לרווחי מימון"



>> לקראת פרסום הדו"חות הכספיים של הבנקים הגדולים בישראל - לאומי (30 במארס) והפועלים (31 במארס) צופה עדי סקופ, אנליסט הפיננסים של בית ההשקעות אי.בי.אי, כי שני הבנקים יציגו דו"חות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2010 כולה. סקופ חוזה כי לאומי יציג ברבעון הרביעי של 2010 רווח של 660 מיליון שקל, המשקף תשואה על ההון העצמי של 11.6%, בעוד שהפועלים יציג רווח של 570 מיליון שקל ותשואה על ההון של 10.5%.



"להערכתנו הבנקים המובילים בישראל נסחרים כיום ברמת מחירים אטרקטיבית. אנחנו סבורים שעליות הריבית האחרונות יחד עם גידול באשראי לציבור בשיעור של כ-3%-2 יתורגמו להכנסות מימון ומרווח מימון (הפער בין הריבית על הפיקדונות שהבנקים נותנים ללקוחותיהם לריבית על האשראי שהם גובים) משופר יחסית לרבעון הקודם, במיוחד דרך שיפור במרווח הפיקדונות. עלייה בעקום התשואות בריביות הצמודות והלא צמודות תגדיל את ההכנסות משערוך נכסים נגזרים שסוף סוף יתרום באופן חיובי לשורה התחתונה", כותב סקופ ומוסיף כי "הבנקים יודעים לנצל את עליות הריבית שמלווה בדרך כלל בעלייה בלחצים האינפלציוניים. שוקי הון חיוביים, במיוחד בארץ, יתרמו רווחי ני"ע, ובמקביל יקטינו את ההפרשה לחובות מסופקים עקב הקטנת הפער בין ההלוואה לשווי ביטחונות ניירות ערך שעלו במהלך הרבעון".

אחרי שחילק לאומי בשנה האחרונה דיווידנדים של מיליארד שקל טוען סקופ כי הבנק צפוי להכריז על דיווידנד נוסף ל-2010. כמו כן מציין סקופ לחיוב את תיק האשראי האיכותי של לאומי וצופה כי ההפרשה לחובות מסופקים תהיה ברבעון הרביעי כ-0.4% מהאשראי לציבור בעיקר בשל השיפור במצב הלווים והפעילות הכלכלית. הוא מוסיף כי לאומי צפוי ליהנות מתרומה חריגה של 180 מיליון שקל לרווח בגין החברה לישראל (כ-18%) בעקבות השיפור בצים. למרות רווחים גדולים מהחברה לישראל, טוען סקופ כי הפער בין שני הבנקים מצטמצם.



הפועלים, לדברי סקופ, צפוי להכריז על מדיניות דיווידנד ל-2011 שיכלול להערכתו חלוקה של לפחות מיליארד שקל. ההפרשה לחובות מסופקים (ברוטו) צפויה, לפי סקופ, להיות כ-0.55% ברבעון על בסיס שנתי. סקופ מסב את תשומת הלב לכך, שהפועלים מחזיק כ-40 מיליארד שקל בתיק ני"ע שמניב תשואה נומינלית נמוכה, ובהתאם לכך הפוטנציאל לשיפור בתוצאות הוא מהותי, ומוסיף כי "חברת ביטוח אחת כבר קיבלה היתר מבנק ישראל להגדיל את אחזקתה ביותר מ-5% בבנק הפועלים. היתרים דומים לגופים נוספים עשויים להגדיל את הביקושים למניה בטווח הקצר".



לפי סקופ יישום ההוראות החדשות של הפיקוח על הבנקים לגבי ביצוע הפרשות בגין חובות פגומים, לא ימנע מלאומי והפועלים חלוקות דיווידנדים נאות. סקופ מעריך כי יישום ההוראה צפוי לנגוס כ-600 מיליון שקל מההון העצמי של בנק לאומי ו-750 מיליון שקל מההון של בנק הפועלים.



בהתאם לכך מותירים באי.בי.אי המלצות קנייה לשני הבנקים במחיר יעד זהה של 20.5 שקל למניה - הגבוה בכ-20% ממחירה של לאומי בבורסה וגבוה בכ-21% ממחירה של מניית הפועלים.



סקופ מציין עוד כי התחרות במגזר העסקי בתחום האשראי הן מצד השוק החוץ בנקאי והן מצד הסקטור הבנקאי, תמשיך לתת את הטון ולהגביל את יכולת הבנקים להרוויח תשואות דו ספרתיות גבוהות על ההון העצמי ב-2011. סקופ צופה התגברות התחרות גם במגזר משקי הבית כתוצאה ממדיניות מחירים אגרסיבית יותר, במיוחד לטענתו מצד הפועלים שמנסה לעלות לנתח השוק הטבעי שלו (כ-30%, מ.ר), ומוסיף כי בנטרול הכנסות מחובות מסופקים עולה תמונה פחות ורודה לגבי הרווחיות ממשכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully