וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על מחסלת עסקות גידור של הדלק הסילוני ברווח של 31 מיליון דולר

מאת יורם גביזון

16.3.2011 / 6:49

רווח מהיר



>> אל על ניצלה את התנודתיות הגבוהה של מחיר הדלק הסילוני על רקע חוסר הוודאות הפוליטי במדינות מפיקות נפט, כמו לוב, ערב הסעודית ובחריין, כדי להפיק רווח פיננסי משמעותי מחוזי הסוואפ המגדרים את צריכת הדלק הסילוני שלה.

אל על, הנמצאת תחת ניהולו של אליעזר שקדי, ביצעה מכירה ורכישה של מכשירים פיננסיים במסגרת התיק המגדר את צריכת הדלק לתקופה שבין מספטמבר 2011 למארס 2012 ומימשה בכך הכנסת גידור של 31 מיליון דולר שהוא שוויים הנוכחי של החוזים. אל על רכשה מכשירים פיננסיים בהיקף של 6 מיליון דולר, כך שהתוצאה של העסקות היא תוספת מזומנים נטו של 25 מיליון דולר שתיכנס לקופתה.



הרווח שיניב מימוש חוזי הסוואפ ייזקף לדו"ח רווח והפסד בהתאם למועד הפרעון המקורי של העסקות. סכום של 22 מיליון דולר יוכר במחצית השנייה של 2011, והיתרה, 9 מיליון דולר - ברבעון הראשון של 2012.



הסיבה לכך שהרווח אינו מוכר במלואו מיידית נעוצה בעובדה שלפי כללי החשבונאות בעסקות מוכרות חשבונאית כעסקות גידור כמו אלו של אל על, השינוי בשווי ההוגן של העסקות ששייך לרבעון השוטף, נכנס לדו"ח על הרווח הכולל (comprehensive income), ואילו הפער בשווי ההוגן עד לפקיעת עסקת הגידור נזקף לקרן הון. מנגנון זה מקטין את התנודתיות בדו"ח רווח והפסד, אבל מגדיל את התנודתיות במאזן, ובעיקר בסעיף ההון העצמי.



סמנכ"ל הכספים של אל על, נסים מלכי, הסביר כי בשל התנודתיות הגבוהה של מחירי הדלק חששה אל על שנפילה במחירי הדלק הסילוני תגרום לכך שתידרש לשלם סכומים גבוהים לבנקים שמולם עשתה את עסקות הגידור, כפי שקרה ב-2009; החברה ספגה ב-2009 הפסד של 103 מיליון דולר מעסקות גידור בעקבות ירידה של 44% במחיר הדלק הסילוני ונאלצה לשפר את הביטחונות שסיפקה לשותפיה לעסקות הגידור. לדברי מלכי, החברה העדיפה לממש עתה את הרווח מעסקות הגידור ולהתגונן מפני תנודות במחיר הדלק הסילוני באמצעות רכישת אופציית רכש מחוץ לכסף ומכירת אופציית מכר מחוץ לכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully