וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקרינה: עובדי בלאקסטון, BNP פאריבה וב.מ.וו עוזבים את יפן

סוכנויות הידיעות

16.3.2011 / 8:30

עובדי סיטי ביקשו מהבנק להתמקם זמנית במקום אחר; צרפת פינתה מיפן אזרחים וגרמניה ייעצה לעובדיה לעזוב



עובדי קרן בלאקסטון, בנק bnp פאריבה ויצרנית המכוניות ב.מ.וו עוזבים את יפן, בימים בהם הממשלה המקומית נאבקת לקרר את הכורים הגרעיניים שנפגעו בעקבות רעידת האדמה החמורה במדינה בשבוע שעבר.



בלאקסטון סגרה את משרדיה בטוקיו לשבוע והציע ל-28 העובדים בעיר לעבור למיקום אחר לבחירתם עם משפחותיהם באופן זמני - כך אמר מקורב לחברה לבלומברג. בנק bnp פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, העביר 10 עובדים מיפן להונג קונג וסינגפור, כך אמר דובר הבנק דניאל בויד לבלומברג.







ראש ממשלת יפן, נאוטו קאן, ניסה לקרוא לרגיעה, לאחר האסון החמור ביפן מאז מלחמת העולם השנייה, ומעסיקים ביפן מנסים להעריך כעת האם המאמצים למנוע דליפה גרעינית יישאו פרי. בנק סיטי (לשעבר סיטיגרופ) דיווח כי קיבל בקשות מעובדים ביפן לצאת מהמדינה. bmw וחברת icap החלו לנקוט צעדים להעברת עובדיהן לערים בטוחות.



"שלחתי את המשפחה שלי לפיליפינים הבוקר", אמר קורטיז פריז, מייסד חברת פרוספקט אסט מנג'מנט אשר בסיסה ביפן כבר למעלה משני עשורים. "לפחות הראש שקט בעקבות זה", הוסיף פריז.



חברת פיננסיות רבות ביפן מנסות לשדר "עסקים כרגיל", כך דיווח איגוד הבנקים העולמי, המייצג חברות כמו גולדמן סאקס וסיטי באתר האינטרנט שלו. אך טרנס ג'יאגנ, אשר לומד יפנית ליד טוקיו, אמר לבלומברג כי הוא לא היה מוכן לקחת את הסיכון. "רעידת אדמה זה משהו אחד, אבל כשזה מגיע להרעלת קרינה - זה משהו חמור מאוד שצריך לדאוג לגביו", אמר ג'יאנג.



צרפת פינתה מיפן אזרחים של במדינה, וגרמניה ייעצה לעובדיה לעזוב את יפן. כ-100 גרמנים חיים באזור טוהוקו, בו נרשמה רעידת אדמה בעוצמה של 9 בסולם ריכטר ב-11 במארס. 2,600 גרמנים חיים בטוקיו ו-900 באזור קנגאווה, לפי דוברת השגרירות הגרמנית ביפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully