וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת טוקיו מתאוששת? עליות של 5.7%

דפנה מאור

16.3.2011 / 8:51

התאוששות כלכלית בגוש אסיה: לאחר שהגיע לשפל של 28 חודשים עלתה בורסת טוקיו ב-5.7% סחפה איתה את מרבית שווקי אסיה. הבנק המרכזי ביפן הזרים 43 מיליארד דולר נוספים

בורסת טוקיו גדעה רצף נפילות של ארבעה ימים ורשמה עליה של 5.7% לאחר שנגעה בשפל של 28 חודשים. הבנק המרכזי של יפן הודיע כי יזרים 43 מיליארד דולר נוספים למערכת הפיננסית.

בורסות אסיה רשמו ברובן מגמה חיובית בעקבות טוקיו: סיאול עלתה ב-1.8%; סידני הוסיפה 0.7%; שנחאי עולה ב-1.1%; הונג קונג נסחרת בירידה של 0.3%. החוזים על מדדי וול סטריט ללא שינוי לאחר שאתמול התמתנו הירידות בעקבות הודעת הבנק הפדרלי על התייצבות הכלכלה והשארת הריבית בשפל של 0%-0.25%.

בשוק המט"ח יורד היורו ב-0.2% ל-1.3966 דולר; הין נסוג ב-0.2% ל-80.8455 ין לדולר. הנפט ללא שינוי במחיר של 97.22 דולר לחבית.

הבנק המרכזי של יפן המשיך להזרים היום נזילות למערכת הפיננסית, בהמשך להזרמות ביומיים הקודמים. הבנק המרכזי הזרים 3.5 טריליון ין (43 מיליארד דולר), לאחר שביומיים הקודמים הוזרמו למערכת 23 טריליון ין (283 מיליארד דולר).

טוקיו צנחה בכ-17% בשני ימי המסחר הקודמים לאחר שביום שישי היכתה רעידת אדמה ולאחריה צונמי בצפון מזרח המדינה, וגרמו להרס אדיר. חברות תעשייה רבות השביתו מפעליהן בעקבות הנזק. לחששות מגורל יפן הצטרפה תקלה קשה בכמה תחנות כוח גרעיניות במחוז פוקושימה, שאחריתן עדיין אינה ידועה.

מכפיל הערך המאזני (היחס בין שווי השוק לשווי המאזני) של 1,198 חברות נפל מתחת ל-1 ביום שלישי - יותר מ-70% מהחברות המרכיבות את מדד טופיקס בטוקיו. "הערכות השווי אטרקטיביות יותר משהיו ב-1995", אז היכתה רעידת אדמה במחוז הנשין, אמרה קאתי מטסוי, מנהלת חטיבת מחקר הכלכלה של גולדמן סאקס באסיה. להערכתה, יש סיכוי לעליות במניות היפניות בטווח הבינוני.

הירידה גרמה לנשיא בורסת טוקיו אצושי סאיטו לפרסם הצהרה אתמול שקראה למשקיעים להירגע. סאיטו ציין כי משקיעים זרים קנו יותר מכפי שמכרו ביומיים האחרונים. "אי אפשר לזלזל בניסיון, הידע והטכנולוגיות של יפן בהתאוששות מרעידות אדמה, ושוק המניות יירגע בקרוב מאוד".

הזרמת ההון לבנקים סייעה לדחוף את מניות הבנקים כלפי מעלה. מניית מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפן, עלתה ב-2.2%; מניית מיזוהו פייננשל עלתה ב-5.4%. גם מניות הייצוא הגדולות של יפן התאוששו. טויוטה עלתה ב-6.4%; סוני זינקה ב-7.5%; מניית יצרנית המשאיות איסוזו עלתה ב-7.3%.

עדכון ראשון : 08:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully