וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה סגרה באופן זמני שבעה כורים גרעיניים; האיחוד האירופי יבדוק את הכורים ביבשת

סוכנויות הידיעות

16.3.2011 / 9:59

מרקל: שבעה כורים שהוקמו לפני 1980 ייסגרו באופן זמני לבדיקות בטיחות



גרמניה הפכה אתמול למדינה הראשונה באיחוד האירופי שסגרה את כוריה הגרעיניים בעקבות המשבר ביפן, שעה שמדינות האיחוד האירופי נערכו לבצע בדיקות נאותות לכל 143 הכורים הגרעיניים הנמצאים ביבשת.



קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה אתמול כי שבעה כורים גרעיניים שהוקמו לפני 1980 ייסגרו באופן זמני כדי לבדוק את בטיחותם. במקביל, אמרה מרקל כי גרמניה תאיץ את הפיתוח של מקורות אנרגיה מתחדשים. מרקל טענתה כי הבטיחות היא הדאגה העיקרית שלה, אולם פוליטיקאים באופוזיציה הגרמנית טענו כי מדובר במהלך פופוליסטי שנועד לנצל את הבהלה לנוכח המשבר הגרעיני ביפן לטובת מרקל בבחירות האזוריות בגרמניה, שיתקיימו החודש.



אתמול הודיעה הנציבות האירופית כי תערוך בדיקות נאותות לכורים הגרעיניים הנמצאים ב-27 מדינות האיחוד, בעקבות המשבר הגרעיני ביפן. "מדובר בהערכה מחדש של הסיכונים הפוטנציאלים של הכורים הגרעיניים, לאור מה שקרה ביפן", אמר נציב האנרגיה של האיחוד האירופי, גונתר אוטינגר. בראיון לערוץ הטלוויזיה הגרמני ard, אמר אוטינגר כי "עלינו גם להעלות את השאלה אם באירופה, בעתיד הנראה לעין, נוכל לספק את צרכי האנרגיה שלנו ללא אנרגיה גרעינית".



כ-40% מהכורים הגרעיניים במדינות האיחוד האירופי שוכנים בסמוך לחופים. למרות שהיבשת סובלת באופן היסטורי ממספר נמוך יחסית של רעידות אדמה, במהלך סערה ב-1999 עלו גדותיו של נהר ז'ירונד והוביל להצפות חמורות בכור גרעיני סמוך, שגרמו לנפילה של מספר מערכות בטיחות.



לא נקבע תאריך לתחילת הבדיקות, אולם אוטינגר אמר כי הן יאכפו "סטנדרטים נוקשים" על המדינות ועל מפעילות הכורים וכי הן יחלו ככל הנראה במחצית השנייה של 2011. תוצאות הבדיקות יפורסמו וצפויות לעלות מיליוני יורו, אם לא מיליארדים, אמר אוטינגר. מאחר שלאיחוד האירופי אין סמכות לאכוף את מסקנות הדו"ח, אימוצן יהיה תלוי ברצונן של המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully