וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אירופה מתאוששת מרעידת האדמה ביפן: פרנקפורט עולה ב-0.7%

רונית דומקה

16.3.2011 / 10:52

מניות האנרגיה הגרעינית באירופה רושמות עליות; אריווה הצרפתית מוסיפה 5.5%



בורסות אירופה נסחרות בעליות שערים, ומתאוששות מהירידות החדות שספגו על רקע רעש האדמה והמשבר בכורים הגרעיניים ביפן. לונדון עולה ב-0.1%; פאריס עולה ב-0.3%; פרנקפורט מוסיפה 0.7%. מדד יורוסטוקס 600 עולה ב-0.5%. מוקדם יותר התאוששה בורסת טוקיו ועלתה ב-5.7% לאחר שביומיים האחרונים נפלה ביותר מ-16%.



סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה היום את דירוג האשראי של פורטוגל בשתי דרגות לרמה הגבוהה בארבע דרגות בלבד מרמת אג"ח זבל בעקבות ירידה בתחזיות הצמיחה של המדינה ועל רקע חששות כי הממשלה לא תצליח לעמוד ביעדיה להפחתת הגירעון. מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של פורטוגל ל-a3 ופירסמה תחזית דירוג שלילית למדינה - מהלך שפירושו צפי להורדות דירוג נוספות.



מניות חברות הביטוח באירופה, שספגו ירידות חדות עקב האירועים ביפן, מתאוששות. מניית מינכן רה עולה ב-3.1%; מניית סוויס רה מוסיפה 1.9%.



מגזר האנרגיה הגרעינית מתאושש גם הוא, על אף שגרמניה הודיעה על סגרה באופן זמני שבעה כורים גרעיניים. e.on עולה ב-4.2% ו-rwe מוסיפה 2.5% לאחר שאתמול נפלו מניותיהן של שתי מפעילות הכורים הגרעיניים הגדולות בגרמניה ביותר מ-5%. מניית אריווה הצרפתית, חברת הכורים הגרעיניים הגדולה בעולם, עולה ב-5.5% לאחר שאתמול נפלה בקרוב ל-10% בפאריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully