וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הנפט חוזרים לעלות בעקבות הסלמת האירועים בבחריין והעליות בשוקי העולם

סוכנויות הידיעות

16.3.2011 / 12:29

הנפט מסוג טקסס מתוק עולה ב-1.3% ל-98.41 דולר לחבית בניו יורק; הברנט עולה ל-110.18 דולר לחבית בלונדון



מחיר הנפט חזר לעלות היום ומתקרב שוב ל-100 דולר לחבית בעקבות חששות מכך שהסלמת המצב בבחריין ומהימשכות ההתנגשויות בלוב ישפיעו על אספקת הנפט העולמית, ולאחר ששוקי העולם החלו להתאושש מהירידות של הימים האחרונים.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל עולים ב-1.3% למחיר של 98.41 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק; החוזים על הנפט מסוג ברנט עולים ב-1.5% למחיר של 110.18 דולר לחבית בלונדון.



שני אנשים נהרגו היום בבחריין במאבקים בין כוחות המשטרה והצבא לבין המפגינים השיעים נגד השלטון הסוני במדינה. אתמול נכנסו לבחריין כ-1,000 חיילים סעודים לאחר שממשלת בחריין ביקשה סיוע לדיכוי המהומות.



זה כמה שבועות שבמרכז מנאמה בירת בחריין מתנהלות הפגנות, כמו גם במקומות אחרים במדינה, בקריאה להחליף את בית המלוכה. רוב המפגינים הם שיעים, המהווים כ-70% מאוכלוסיית המדינה ונשלטים על ידי בית מלוכה סוני. אתמול הודיע מלך בחריין על מצב חירום במדינה, שבעקבותיו גם לא מתקיים מסחר בבורסה.



בימים האחרונים נפלו מחירי הנפט לאחר שרעש אדמה בעוצמה 8.9 בסולם ריכטר ובעקבותיו צונאמי פקדו את יפן. "השוק צריך להתמקד יותר במזרח התיכון", אמר בן וסטמור, כלכלן סחורות בנשונל אוסטרליה בנק. "הירידות שראינו במחירי הנפט בימים האחרונים אינן מוצדקות, בהתחשב בכך שהאירועים במזרח התיכון ממשיכים לאיים על אספקת הנפט העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully