וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגידול בנכסים המנוהלים של אקסלנס שיפר את הרווח לבעלי המניות ב-13% ל-140 מיליון שקל

ואדים סבידרסקי

16.3.2011 / 12:28

עלות שכר חמשת הבכירים - 24 מיליון שקל; עלות משרתם של דויטש ובירם יחד - 10 מיליון שקל



בעיצומה של עונת הדו"חות, הגיע גם תורם של בתי השקעות לדווח על תוצאות פעילותם ברבעון האחרון של 2010 ובשנה כולה, אשר התאפיינה בהתאוששות שוק ההון המקומי ובעולם לאחר משבר הפיננסי. מציג גידול של כ-16.5% בהכנסותיו השנתיות לעומת אשתקד, לסך של 637 מיליון שקל. השיפור בפעילות הגדיל את הרווח הנקי השנתי לבעלי המניות בכ-13%, והוא הסתכם בכ-140 מיליון שקל.



עיקר השיפור נבע מגידול בגביית דמי ניהול קרנות הנאמנות והכנסות בתעודות הסל קסם. מנגד, ההכנסות מפעילות ברוקראז' של בית ההשקעות ירדו בשליש. סך הנכסים המנוהלים של הקבוצה, נכון למועד הדו"ח, גדל בכ-15.5% בהשוואה לתקופה המקבילה, והסתכם בכ-63.5 מיליארד שקל. הגידול חל ברוב תחומי הפעילות, בנוסף לתשואות חיוביות שנרשמו בשוק ההון במהלך השנה ולאחר צירוף הנכסים המנוהלים של פריזמה.



השיפור ברווח מפעילות שוטפת קוזז מעט על ידי גידול של כ-19 מיליון שקל בהוצאות השכר לעובדים, זאת עקב חלוקת בונוסים בגין תוצאות 2009. כמו כן, הוציאה החברה כ-4 מיליון שקל נוספים בגין אגרות.



בתחום החיסכון הפנסיוני נרשמה עלייה מתונה יותר של כ-3.6% בהכנסות מניהולו. בחברה מציינים כי הירידה שנרשמה בשיעור הממוצע של דמי הניהול בקופות הגמל של אקסלנס נבעה ממעבר הלקוחות אל אפיקים סולידיים יותר, המאופיינים בדמי ניהול נמוכים יחסית לאפיק מנייתי.



את הירידה של כ-27% בהכנסות מפעילות הברוקראז' מסבירים באקסלנס בהאטה בפעילות גופים מוסדיים זרים בשוק המקומי, אשר החלה בסוף 2008, ובתחרות גוברת בתחום מצד הבנקים.



גם בסיכום הרבעוני דיווח בית השקעות על שיפור של כ-5.2% בהכנסות, לסך של 160 מיליון שקל, מה שהביא לגידול ברווח הנקי לבעלי המניות של כ-35.5%, בהשוואה לרבעון המקביל, אשר הסתכם בכ-42 מיליון שקל.



עלות שכרם של חמישה נושאי המשרה הבכירים בבית ההשקעות הסתכמה במהלך שנת 2010 בכ-23.7 מיליון שקל. גיל דויטש ורוני בירם, שני היו"רים, עלו לאקסלנס כ-5 מיליון שקל כל אחד וזאת בגין העסקתם ב-80% משרה. עלות שכרו של ערן פוקס, מנכ"ל אקסלנס מוצרים פיננסיים, הסתכמה בכ-5.5 מיליון שקל; של שרון יגר, מנכ"ל חברת חיתום, בכ-4 מיליון שקל; מנכ"ל אקסלנס, דוד ברוך, עלה לבית ההשקעות כ-4.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully